Tips för att måla en Howling Banshee?

edited 1 januari 2010 14:19 in Figurmålning etc
Har ni några tips på att måla en Eldar Howling Banshee?.



Jag tar emot alla sorts tips ni kan komma med!. Om det är färger ,tekniker ,Scheman osv


Det får ni bestämma!

Kommentarer

  • edited 1 januari 2010 14:34
    Vill du ha tips på färger eller vill du veta hur man lättast målar dem i de "officiella" färgerna eller behöver du hjälp med figurmålningstekniker i allmänhet (dvs vill få förklarat drybrush, highlight, wash m.m.) eller något helt annat? Svårt att hjälpa dig utan mer info.
  • För att måla banshees i deras "officiella" färgschema i benvitt och rött har GW en jättebra steg-för-steg-guide. Där finns förresten också artiklar för att måla de flesta typer av aspect warriors.

    Vill du måla i andra färger skulle det vara bra att veta vilka. Generella tips är svåra att ge.

  • edited 1 januari 2010 15:46
    Jag har sett den där guiden!


    Den är bra, men jag vill ha lite ovanliga tips!

    Men den där är jättebra!.
  • Men du vill måla dem i det färgschemat?

  • edited 1 januari 2010 21:50
    Detta är en väldigt luddig fråga, "hur målar man howling banshees" känns ungefär som att fråga "hur ser en soptunna ut" "hur ser det ut när man är inne"

    Dom kan va jättecoola i lava, eller el, elller blå, grön kanske lila.

    Alla tips jag hade.
  • edited 1 januari 2010 21:04
    NilssonHarHund!


    Jag vill...Ja men jag vill liksom har ett ganska ovanligt/coolt färgschema!.
  • edited 1 januari 2010 21:56

    Andas sakta 7000 gånger sen skriver du vad du igentligen vill mitt tips är att köra samma färgschema på hela armen alla aspect warriors osv det tycker jag ser snyggt ut.

  • Lugna ner er lite. Jag tror Antoon har förstått att han måste vara lite mer specifik för att få bra svar.

    Lars, moderator

  • Jag ber om ursäkt om jag har framstått som elak eller dryg.

    Som plåster på såren kan du få mitt personliga tips på hur man målar ben.
    (Den beiga rustningen är rätt benig, i färgen alltså)

    Börja med calthan brown (eller annan brun) måla ett jämnt lager.
    Sedan målar du Dheneb stone och lämna lite brun som skugga.
    Wash med devlan mud eller bara brun.
    Lite highlight med Vit.

    Så jag målar allt mitt ben. Här är ett exempel.
    http://i18.photobucket.com/albums/b118/ghazghkull/Kreoss.jpg - Hans armour.
    http://i18.photobucket.com/albums/b118/ghazghkull/DSC00763.jpg -på skallarna och bröstet (det kan vara innan vit highlight på den andra)

    Och förlåt igen. Jag är inte en elak person, tyckte bara frågan var luddig som sagt.
  • edited 2 januari 2010 14:17

    Det första man ska bestämma sig för när man målar en eldar armé är väl om man vill göra som GW och måla alla olika aspect warriors (scorpions, banshees, reapers etc) i olika färger eller ha ett enhetligt färgschema på hela armén som Orith föreslår.

    Jag tycker båda kan bli snyggt, mina eldar har jag målat aspectwarriors olika men vissa färger på detaljer går igen på alla. Och jag följer inte GWs färger slaviskt, t ex är mina dark reapers röda och warp spiders gula.

    En banshee är ju ett slags spöke så jag tycker de kan passa bra i olika nyanser av grått. Från i princip svarta till olika nyanser av helt vita med enstaka starka färger.

    Om du måla snabbt och effektivt färgschema som påminner om GWs så förslår jag vit undercoat och sen washa med devlan mud eller kanske gryphonne sepia.

  • Jag är inne på oriths linje och målar mina aspect warriors i samma färger som resten av armén. På vissa kan jag låta en annars sällsynt detaljfärg dominera medan huvudfärgen används till detaljer. På så vis kan enheten sticka ut utan att se ut att komma från en helt annan armé.

Sign In or Register to comment.