Ogre lista- målar blogg

edited 13 december 2009 19:14 in Warhammer fantasy
Hej hopp! det var ett tag sedan jag skrev här på forumet så jag tänkte att jag kunde göra en liten tråd:)

Jag postar min Ogre lista här, sedan hade jag tänkt att fota mina projekt och kanske få lite kretik och tipps :)
Lord:
Tyrant 301p
thunder mace, damonkiller scars, HA, luck gnoblar

Heroes:
butcher 180p
bang stick, dispscroll

butcher 180p
gut´s sicle, 2 tooth gnoblars

hunter 225
2 sabertusks
longstrider, 1 thiefstone

Core:
15 Trappers 90p

15 Trappers 90p

3 bulls 152p
XHW, bellower, standard, look out gnoblar

4 iron guts 252p
bellower, standard(warbanner) look out gnoblar

3 iron guts 174p
bellower, standard

Special:
scraplauncher 165p

scraplauncher 165p

2 leadbelchers 120p
bellower

Rare:
gorger 75p

gorger 75p
Tot:2249p

jag har även funderat på att köra 3 maneaters ist för en gorger och 3 iron guts. samt att byta ut thiefstone mot ett vapen på huntern. vad tror ni om detta?

Kommentarer

  • Kul lista, jag tror att i rätt händer så kan en Ogrelista klara sig bra på nästa Fanatic:)
    Personligen så skulle jag plocka bort en trapperenhet, sätta sword of might eller greatwpn på Lorden och köpa en enhet till med 2Leadbelchers...
    Sen ville jag gnälla på att Huntern inte är Move AND fire, skulle bli mkt populärare då.
  • Hur har du tänkt hantera flygande monster ?
    Hur har du tänkt hantera skytte ?, En ehet oggrar per karaktär räcker inte för att gömma dom.

    Känns som att du har för lite ogre enheter. I dagen warhammer så måste man få in flankcharges och det tror jag inte att du har nog med oggrar för att lyckas med.

    Varför thundermace ? En attack är för lätt att flunka och den är kass mot det karaktären borde koncentrera sig på, karaktärer och monster. Tenderiser och wyrdstone är nog the shitz på honom.

    "3 bulls 152p
    XHW, bellower, standard, look out gnoblar"
    Varför standard ?

    Varför så många trappers. Dom gör inte mycket mer än om dom vore 8 i varje enhet. Faktum är att dom får mycket lättare att scouta om dom är mindre.
  • Tenderiser är bara så extremt obligatoriskt att det blir tråkigt.
    Standard kan ju vara bra att ha på en del scenariona som körs på Fanatic (om det nu
    är det som är slutmålet)
    Den ser ju inte ut som en "bra" standard Ogrelista, men hur kul är det att försöka optimera
    hela tiden?
    Maneaters är bland dom finaste av Ogrefigurerna och är värda enbart därför.
    Apropå, har du några bilder att visa upp?
  • Ett magiskt vapen gör ju inte en armé tråkig och det är inte roligt att spela en dålig lista med spelets sämsta armé.
    Jag tror inte att den är bygd för fanatic då den har två gorgers.
  • Hej igen! jag befinner mig just nu i costa rica och kan därför inte posta några bilder. men när jag kommer hem blir det många bilder.
Sign In or Register to comment.