Movement Tray på

NasNas
edited 2 december 2007 12:30 in Figurmålning etc

Tjena, jag vet inte ifall det här är allmänt känt eller så, men jag fick i alla fall den här idén igår när jag var på väg att slänga det som var kvar från Chaow Warrior-boxen.

Bild

Bild

Bild

Kommentarer

  • Ah, ingen dålig idé :) Jag använder balsa till mina plastfigurer, eftersom det är rätt lättarbetat, men det är å andra sidan inte gratis!

  • Väldigt simpel idé men verkligen lysande :)

    Undrar varför jag aldrig kommer på sådana här saker.

  • Jo det är bra det där. Denna "teknik" har jag använt sedan måna år tillbaka. Lite smådrygt att rensa sprue-kanterna från rester, men de funkar riktigt bra.
    Förre veckan gjorde jag 10 movetrays på detta vis till min O&G-armé, ZZzzz.
  • Lasergreger: Rensade ca 30 stora sprucekartor till min spindel... gnäll inte :P

  • De blir ju inte så jätte-stabila dock. Jag skulle verkligen inte vilja använda mina egna sådana trays på metall-enheter.

  • Använd grövre kartong i botten om du ska ha till metallenheter, själv brukar jag använda reklamskyltar som bas för mina movement trays.

  • Tja det beror väl på vad man ska använda movement trayen till?

    Fylla den och sedan lyftan den från ett bord til lett annat? Aldrig, men det skulle jag inte göra med vilken tray som helst heller.

    Men att ploppa i gubbarna i trayen och bara dra den längs ett spelbord, jovisst. Det är bara att limma extra på de svaga punkterna så håller den.
Sign In or Register to comment.