Rozth 9th/9th, 40k

edited 3 december 2009 20:23 in Figurmålning etc

Det var en väldigt tidig onsdagsmorgon en tid sedan. I brist på saker att sysselsätta mig med, eller lust att sova, fick jag för mig att ta en samlingsbild på min samling IG (delvis inspirerad av en annan, betydligt större, samling tanks här på forumet). Och när jag nu ändå tagit bilderna vore det kul att göra en armépresentation!

Detta är vad jag fluffmässigt kallar Rozth 9th/9th. Den något förvirrande sifferkombinationen 9th/9th beror på en väldigt lång historia (vilken jag borde skriva ned någon gång) som slutade med att Rozth 9:e Mekaniserade Infanteri och 9:e Pansar slogs ihop pga förluster (det finns bara krig)

Översiktsbild Company command squad Delar ur andra plutonen Mould lines :( Al'rahem's pluton Al'rahem "himself" Rent modellmässigt har armén väldigt skiftande kvalitet. Det var med dessa gardister jag gav mig in i hobbyn för närmare 4 år sedan och det gömmer sig både en och annan begagnad figur i leden sedan man införskaffade de första 1000 poängen (hade jag inte fått saker billigt då hade man kanske missat denna underbara fritidssyssla!)

Då detta är armen som jag lärde mig måla på finns det en hel del figurer som behöver uppdateras till min nuvarande standard, någonting som tycks ta länge tid än att bara måla upp fler figurer :P

Fler tanks åt folket! Basilisk Stormlord Hellhammer

Mycket av fotfolket (främst HW-teams) är inte med på bilderna pga tidigare nämnda färguppdateringar. Försöker dessutom få klart mina Storm Troopers innan GW skulle få för sig att släppa nya i plast, då blir de nog aldrig målade :P

Vendetta Sentinels!

PS. Självklart ska min ogryn få ha en kostym! Bara för att de är dumma och luktar illa har de väl fortfarande rätt att se bra ut? Och nej, det är inte squats. Har ingen aning om vad det skulle vara :P Det är ratlings med skägg och mindre skostorlek.

Sign In or Register to comment.