mk2 hordes

edited 25 november 2009 11:23 in Figurspel
så då var mk2 här, och det var några små saker som hände,
serafen blev heavy carnivian kostar 11! och infet och ren ryttarna blev sönder nörfade.
nå ja vi ( legion) ska nog slakta på endå.

Kommentarer

  • Någon som kan posta en länk till innehållet av Field Test'et, för oss som inte reggat oss?
  • edited 26 november 2009 02:32

    Så komm det något roligt i mk2 då?

    Jag har inte hunnit läsa den så skulle gärna villja vet om vad som hänt (I stora drag)

  • edited 27 november 2009 09:43
    Kapten (och andra intresserade):

    Vet inte om någon laddat upp det, finns säkert om man letar noga, men tror det är mycket lättare att helt enkelt regga sig?

    http://fieldtest.privateerpress.com
  • Pre-release på färdiga MKII reglerna till WM i samband med fieldtest till hordes (bara regler, inga kort vad jag förstår). Uppdaterade sen förra releasen iaf....

    http://files.privateerpress.com/warmachine/Mk2_Rule_Prerelease_20091124.pdf
  • edited 27 november 2009 16:39
    I stora drag så är reglerna desamma, ända stora ändringen var att warlocks också har battlegroups precis som warcasters(fast de har warbests i sina). Detta gör att hordes inte har ett enormt övertag när man spelar med fler än en caster som de hade förut.

    Sen var det ju massor med enheter som ändrades, för fellman som trollägare så kan ju nämnas att blitzern är lite bättre(man kan boosta hans kulspruta nu), grim angus är sjukt mycket sämmre(han har t.ex. en spell som tar bort stealth, men han kan inte se stealthade modeller längre XD så den kommer automissa om han inte står inom 5" helt värdelöst...) och troll axern fick reach!(och den behöll tresher!) monster light av rang. Flera av trollens andra light har ett vettigare pris nu så man kan tänka sig att ta dem.

    till daniel:
    carny på 11 var ju lite av en överraskning faktiskt, men den blev ju även bättre, den har ju inget jaw lock så nu trasar den verklign sönder en heavy på en tur med typ 2x ps 16 och 4x ps 18 attacker(och en ps 14 breath on den chargar).

    infanteriet förlorade ju en hel del, men det visste vi ju skulle hända :P fast ryttarna såg inte så farligt nerfade ut, en mindre melee attack men lite mer pow och poison på pilarna! nu är ju pilarana faktiskt farliga, förut kunde man ignorera dem, det blir svårt nu med så hög mobiliet på något som faktiskt skjuter med 3 skadetärningar. en lite annan roll för dem, de kan nog inte charga sönder heavys längre, men de är ju bättre på harrassment. sen att shredders faktiskt blev bättre är ju lite sjukt XD och lylyth är nu ett monster O.o legion med parasite? omfg, de har ju hur mycket ranged attacker som helst, sjukt bra med parasite.

    vi har även fått se den första enheten med weapon master på en ranged attack, w00t!?! (tharn bloodtrackers och wolf riders, de förlorade dock ambuskade så det är fortfarande en nerf, men coolt är det^^)
  • hade missat poison på renarna och jaw lock , och jag inte helt seriös med min post.
    lylyth (båda varianterna) är klart intressanta, undrar dock om shadow pack är upkeep eller one round.
  • shadow pack är nog precis som i mk1 (inte upkeep, kan ju jämföra den med tagrosh spell som ger concealment för 3 fury, den är upkeep och stealth är ju aningen bättre :P) kaya har dock samma felskrivning på sin shadow pack... men skorne tyrant är ändå värst, den har tre olika förmågor, TVÅ av dem ger pathfinder till en enhet XD fast en av dem är lite sämmre för den kan man inte kasta på warbests, något säger mig att en av förmågorna ska bort.
  • Gillar både Fier och Slag trollet nu båda har bra animer gillar augus nät pistol och hans feat sedan om han belve bätre eller semre vet jag inte

  • shadow pack belv uppkeep mk2, test tråden förtydligade detta ( nja den sa att kaya´s shodow pack blev uppkeep men det är ju samma spell). hun 3 uppkeep´s av 3 spells måste vara nytt record. :)
  • Titan gladiator trodde jag skulle vara billigare eller få något som gör att den kan hänga med resten av armén... Den fick ett headweapon men problemet med dem var ju inte att få sönder saker när man kom fram...

    Cathapracts kostar nu löjligt mycket poäng men 8 wounds infanteri med arm 16, shieldwall och weaponmaster gör dem nog värda det ;).

    En cathapract armé med cycloper ledda av Xerxis.... :D

    Fast tyckte det blev ännu mer uppenbart hur mycket mindre hordes har att välja på nu på något sätt, jaja mer taggad på WM för tillfället iaf :)
  • ny uppdatering
    reveing blir bättre carivian får mat6 och abbysssisa blir en beast caster. trollen får en hel del ändringar
  • Två ändringar till Skorne, Tyrant + Standardbearer fick rätt beskrivning på sina abilities och Hexeris fick ett lägre MAT (Varför kan man ju fråga sig...)

    Hexeris kändes sämre i mk2,han har bara 5 beastpoints och hans främsta damage spell har blivit rätt mycket sämre (enligt mig) och kostar 4 fury istället för 3....
  • Ny update ute nu. Inte hunnit sätta mig in i ändringarna men fler ändringar än sist verkar det vara (fler modeller uppdaterade iaf).
    Hexeris verkar ha fått tillbaka Mat 7... känns som vettiga ändringar på honom hittills, eller inte...
  • Tar tillbaka angående ändringarna på Hexeris, de har ju faktiskt förstört även deathmarch på honom nu.

    Nu blir jag faktiskt lite bitter.... Samma Hexeris som förut men feat som gäller living models, damage spellen tar sjukt mycket mindre area och med sämre pow, deathmarch är sjukt mycket sämre (inga boostade slag, bara gå 3" och man får göra det först i sin egen runda).

    Vad är Hexeris egentligen bra på nu?
  • edited 18 december 2009 08:20
    Nu händer det grejer med skornes warlocks :)

    Verkar som att PP tagit till sig mycket av det som sagts på forumen.

    Hexeris har fortfarande Vengence på sin deathmarch (läste noggrannare och kom fram till att den är bättre än jag trodde först, men hans damage spell har blivit ashes to ashes, nu tar den stor yta igen och hyfsat med skada. Bara d6+1 modeller men i jämförelse med en 4" AOE så är det riktigt mycket bättre. Han har även fått en ny spell som heter hollow. För 1 fury gör han en modell tough och undead och när modellen dör får han ett fury. RÄtt intressant tycker jag :)

    Xerxis har fått battleplans, morghul har fått arcane assasin.

    Fortsätter läsa nu men det jag hunnit igenom gör mig helt plötsligt taggad på mina skorne igen :)

    Edit: Xerxis har inhospitable ground också, Xerxis + Cathaphracts + Cycloper känns mer och mer lockande :)

    Samt titanen animus har blivit bra!?:
    Animus Cost RNG AOE POW UP OFF
    Train Wreck Fury 2, Range 6
    Target friendly Faction warbeast gains gains boosted slam attack rolls, slam damage rolls, and an additional die on collateral damage rolls resulting from its slam power attacks. The affected warbeast can also make slam power attacks without being forced. Train Wreck lasts for one turn.

    Edit 2: Arcuari (Cathaphracts med harpuner) kan nu skjuta harpun, dra in målet, slå målet 2 GÅNGER :P (eller slå målet en gång och nåt annat en gång). Dvs small eller medium base som en sån skjuter på får pow 12 (+ev combine) + 2 p+s 12 weaponmasterattacker på sig. Och står dessutom upp till 8 tum närmare resten av min armé ;). SKulle bara fungera på large base också.... ;)
  • Bara jag som skriver nu? :S

    Ny update iaf samt allt samanställt i en enda PDF så man slipper leta i 3st efter nyaste reglerna.
  • Men det är ju så hemskt många ändringar nu :P

    fast nu har du nog varit lite optimistisk när du läste rorin :P Arcuari får bara slå en gång om du inte kan ge dem virtuoso ;) för om de skjuter så får de inte göra initial melee attacks och drag ger dem bara en attack(plus skottet då).

    En som ser lite bruten ut är också en scorn warlock, jamena lamentation på en warlock är ju riktigt elakt! Den är ond nog på en squishy menoth warcaster, en warlock har ju inga problem att stå betydligt längre fram, de gör de ju hela tiden, de har inget val liksom :P sama kille har dessutom combon: Void lord(obs inte bara melee!) + Hollow + Arcuari = elak jävla enhet (+ revive!!!)

    eLylyth har även blivit modelen med mest ranged damage i spelet, bullseye ger henne en extra skadetärning(inte boost, utan extra!) om hon står still, så 4d6+12 med rat 10 och rof 2 med boosted damage.
  • seayn hammar bara längre och lärngre ner på min lista över caster numera, lylyth ( båda) abyssia kommer heltklart se mer spel än en caster som inte funkar utan en arme ( mer än vanligt)
  • vad har blivit sämre med saeryn? Enda jag kunde komma på är att hennes feat nu bara påverkar hennes battlegroup? Hon har fortfarande den (enligt mig) bästa offensiva spellen i spelet, mirror magic är också riktigt bra, och respawn räknar jag också som en av de bättre spellsen.

    Får se vad de gör med skorne i slutändan, just nu har de slängt runt animusar åt alla möjliga olika håll men vet inte om det blir bättre för det, gillade förra updaten bättre än nuvarande men håller tummarna för att de fixar allt ordentligt till oficiella releasen....
  • nja den kostar 4 och måste ha ett väligt mål (för fyra fury och en död shreder ska den vara bra)
    och inte är hon dålig men lylyth och abyssia har fått nya roliga förmågor
Sign In or Register to comment.