Eldoriaths Army of Fallen

edited 24 november 2009 23:50 in Figurmålning etc

Tänkte att jag kan ju lägga upp några bilder på min Army of Fallen, baserad kring Fallen Angels. Mitt färgschema och blandning av lojalist/chaosdelar är väldigt medvetet valt att frångå klassiska DA färgschemat och Deathwing/Ravenwing färgschemat helt enkelt för att de har gått ihop och skapat sig en helt egen armé (även om de håller hyllningar till DA, kejsaren och The Lion). Med andra ord är de inte DA, Deathwings och Ravenwings, dom alla tillhör Army of Fallen och punkt på det. Cypher är den som håller ihop armén fluffmässigt och enbart sergeanterna i enheterna är riktiga Fallen angels, resterande är rekryterade folk.

n

n

n

n

n

n

n

n

Kommentarer

  • Här är en WIP bild på en flyer som jag byggt ihop och jobbar på till mina Fallen.

    Flyer

  • Och nu är den i stort sett färdigmålad.

    Flyer

  • Vad är det för material du gjort den i?

    Du borde sätta dit några dekaler som på de andra fordonen, är väl det enda jag kan tillägga. Annars riktigt cool! Det ska bli najs att se den in action!
  • Kroppen är gjord i tjock plasticard, 2mm tror jag bestämt det var. Pinnade och limmade ihop dom delarna. Sedan för mönstret ovanpå använde jag lite tjockare papp/tunnare karton med en galttig yta som jag har uppåt. Limmade på delar som täckte hela vingarna och sedan skärde jag fram mönstret helt enkelt. En enkel metod för att ge ovansidan lite mer textur och för att dölja alla imperfektioner i många av skarvarna dessutom.

    Det enda jag ångrar lite är att jag inte limmade på pappen på sidorna först och sedan ovansidan, skulle antagligen sett bättre ut. Men jag är ändåck inte missnöjd, men ett par dekaler låter som en väldigt bra idé, gör den lite mindre tråkig (jag får säga det ;) )

    Men att bygga den har varit en stor lärdom som jag kommer ta med mig den dagen jag ger mig på att bygga en titan ^^

  • Riktigt coolt, men är inte Fallen Heresy-era och borde därför vara i Dark Angles legionens färgschema, dvs svart.

    Jag tror att flyern skulle se ännu bättre ut om den hade cockpitfönster. Ser lite tomt ut på "överbyggnaden". Kan rekommendera att googla på olika sci-fi skyttlar/fighters för inspiration om detaljer.
  • edited 20 februari 2010 01:05

    Jo, man kan tycka så. Men jag valde grönt av ett antal skäl:

    1. Jag visste faktiskt inte så mycket om deras tidigare (eller nuvarande) färgscheman när jag började. Jag var mest intresserad av bakgrunden även om jag ville göra min egen tolkning av den.

    2. Det hjälper folk att "haja till". Folk reagerar på att de är målade i DA färgschemat, men inblandat är massa chaos-bitz och referenser till lojalitet mot kejsaren vilket lätt leder upp till disskussion om det hela.

    3. Jag har kommit att se det som att dom betraktar sig som ett slags sub-chapter av DA därav att dom håller sig med ett speciellt färgschema, även om det i grund och botten är DA färgschemat.

    Jag kan hålla med om cock-piten, men jag hade inte riktigt tillgång till material för det. Men nu har jag skaffat det, dock kommer jag nog inte orka ändra något, men jag kommer ta med mig kunskapen och liknande till då jag ger mig på att bygga en warhound där jag tänkt ha ett öppet cock-pit fönster man kan se in i.

    Iaf, här kommer en lite uppdatering. Har konverterat till TH/SS snubben från space-hulk lådan för att använda honom som mmin Titan-hammer HQ, och eventuellt som Belial om jag någon gång skulle få lust att utrusta honom med TH/SS. Valmöjlighet är alltid roligt att ha =) Jag är särskilt nöjd med ögonen och fjädrarna.

    TH/SS HQ framifrån

    TH/SS HQ från höger sida

  • edited 6 mars 2010 15:58

    Liten uppdatering. Har målat färdigt Claduio & Goriel nu från Space-hulk lådan också. Har testat på att lägga till lite egna battle damages på dom utöver de dom redan har och är nöjd med resultatet. Kommer ta med mig resultatet till framtiden och förhoppningsvis bättra på allt eftersom =)

Sign In or Register to comment.