H.A.W.O.C - Liga tråd

edited 23 november 2009 22:07 in Figurspel
Horde And Warmachine Organized Chaos
---------------------------------------------------

Då var ligan igång igen! och Hordes mk2 släpps i morgon, det ser vi fram emot.

Info om ligan kommer att komma upp här och man kan även rapportera sina matcher här.

Den här gången tänkte jag göra ligan ännu lite friare eftersom det var svårt för vissa att delta aktivt när vi körde med en match i veckan.

Så nu kommer man få spela fyra liga matcher i månaden men får själva välja när de vill spela dessa, man kan spela en i veckan om man vill det eller så kan man spela alla samma dag om man föredrar det. Sen rapporterar man i slutat av månaden när man spelat alla fyra.

För att en match ska få rapporteras som en ligamatch ska:
1: Båda spelarna ha lika många armépoäng och bestämmt innan matchens början att spela en liga match.
2: Ingen av spelarna får ha spelat 4 matcher redan under pågående månad.

För er som inte varit med tidigare så behöver man alltså inte spel samma lista eller
samma lag från dag till dag. Man behöver inte heller spela samma system(mk1/mk2) bara man har samma som sin motsåndare för den matchen såklart :P

När man har spelat sina fyra matcher, eller månaden är över så rapporterar man antingen genom att lämna sin lapp på fusk till mig eller genom att skriva in den i ett inlägg här och ni får poäng efter följande:
För varje vunnen match 3
för varje förlorad match 1
för varje oavgjort match 2*
för varje person som du mött som har högre poäng än du 1(efter att poängen för den månaden räknats)

*= vi har tidigare inte haft med denna men jag insåg att det faktiskt kan hända i veckan då vi spelade en match vi var tvungen att kalla oavgjord, ingen av oss kunde gå frammåt utan att förlora och då har man inte mycket annat val än att kalla matchen oavgjord. Detta kommer troligen försvinna när vi får scenarion då objektiven i matchen kommer avgöra en sådan match, men tillvidare så kan en match bli oavgjord.

Då november bara har en vecka kvar så kommer vi att hantera den som en del av december då det säkert kommer falla bort en del aktivitet under stor helgerna, så rapportera den tillsammans med december(fortfarande 4 matcher max), så jag vill inte ha några rapporter nu nästa vecka!

---En rapport ska se ut ungefär såhär:---
Ditt namn: /insert your name here/
Månad:
motståndare #: resultat:
1 /insert opponents name/ /vinst eller förlust/
2
3
4
-------------------------------------------------
Har ni frågor eller förslag får ni gärna kontakta mig, här eller på 073-071 95 94.

Let the games begin!

/Mikael Hörnberg

Kommentarer

  • edited 24 november 2009 08:59
    Eftersom det är flera som har frågat så hittar man mk2 reglerna här (warmachine):
    http://privateerpress.com/company/mkii-rules-and-model-info-available-for-pdf-download

    och här(Hordes):
    http://fieldtest.privateerpress.com (fungerar inte innan 10.00 pst, alltså 19.00 i sverige)
  • Ditt namn: Johan
    Månad: December
    motståndare #: resultat:
    1 Micke - Förlust
    2 Daniel - Förlust (vänd pistolerna caine! )
    3 Fredrik S - Förlust
    4 Marcus - Vinst

    Ingen bra början direkt...
  • vi gillar den nya canine så mycket lättare att möta :)
    2 vinster
    2 förluster för mig helt ok
Sign In or Register to comment.