2000pts Chaos hjälp

mhmh
edited 30 november 2007 17:01 in Warhammer 40k
Jag håller på att göra min första Chaos arme och behöver tips och råd. Så här ser min nuvarande lista ut.

HQ 1
Demon Prince – Slaanesh – Lash of Submission
135pts

HQ 2
Chaos Lord – Khorne – Deamon Weapon – Melta Bombs
145pts

Elite 1
5 Chaos Terminators – 2 Champions - Lightning Claw – Chain Fist – Combi Flamer – Combi Melta – Reaper Autocannon - Nurgle Icon
270pts

Elite 2
5 Possesed - Champion
140pts

Troop 1
10 Chaos Marines – Champion - Nurgle Icon – Plasma Gun – Heavy Bolter – Powerfist – Plasma Pistol
280pts

Troop 2
10 Chaos Marines – Champion - Chaos Glory Icon – Power Weapon – Flamer – Melta
205pts

Troop 3
9 Berserker – Champion – Plasma Pistol – Power Weapon – Melta Bomb – Rhino – Dozer Balde – Havoc Luncher
294pts

Heavy Support 1
Defiler – Reper Autocannon – 1x CC Weapon
150pts

Heavy Support 2
Defiler – Reper Autocannon – Heavy Flamer
150pts

Heavy Supprot 3
3 Obliterators
225pts

Total: 1994pts

Kommentarer

  • edited 1 december 2007 01:19

    tips: Jag tycker att du får mer ut av en Chosen squad ist för possesed. Du får infiltrate, plus en massa spec. vapen för samma kostnad. Du har redan en tung närstridsenhet(Berzerkers), så om du byter ut possesed så tror jag att då får en mer effektiv arme

  • Jag har funderat på att ta bort Troop 2 och Elite 2 (en Chaos Marine squard och Possesed squard) för att sätta in 10 Noise Marines (1 Doom Siren, 9 Sonic Blasters, 1 Blastmaster + Rhino) bara för jag gillar Noise Marines så mycket. Alla gillar väll riktigt riktigt högt ljud.
  • Mitt förslag är ta bort Possesed, kitta ner rhinon, ta bort Icon of Nurgle samt lite plasmapistoler så har du råd med Noise marines utan att ta bort 10 CSM

  • varför inte ge prinsen vingar som alla andra har....

    Gör så att dina defalers får 2 c.c.w istället för hvy flamer eller autocannon, dom får ändo bara sjuta med battle cannon, eller fleeta.
  • Jag har redan satt på vingar på honom och satt dit 2 C.C.W på mina Defilers. Håller just nu på att får in mina Noise Marines. Vill så gärna ha dom.
  • försök kläma in noise marines dom är coola.
  • mhmh
    edited 5 december 2007 10:55
    Jo jag gillar dom. Och jag tror det kan bli en riktigt bra skjuta enhet om man uppgraderar dom så alla har Sonic Blaster. Det är ju ett assult 2 / heavy 3 vapen. Självklart ska enheten ha en Doom Siren känns som ett effektivt template vapen. Och en Blastmaster ska den ha. Nej så en Noise Marine enhet är ett måste.
  • Dom blir dyra med allt det och tål inte mer än andra marines. Kör isåfan en 6 manna grupp med en blast master, sergrant med poxer weapon och doom siren och 4 men sonic blaster.
Sign In or Register to comment.