Horde/Warmachine ligan startar 24:e nov!

edited 15 november 2009 22:18 in Figurspel
Den 23e tänkte jag dra igång ligan för hordes och warmachine igen, som hädanefter kommer kallas Horde And Warmachine Organized Chaos, eller H.A.W.O.C. ;) ligan startar alltså samma vecka som mkII reglerna till hordes släpps så att även de som bara har hordes ska kunna vara med och spela med warmachine som nu gått över till att spela mk2 regler nästan helt och hållet.

Den här gången tänkte jag göra ligan ännu lite friare eftersom det var svårt för vissa att delta aktivt när vi körde med en match i veckan.

Så nu kommer man få spela fyra liga matcher i månaden men får själva välja när de vill spela dessa, man kan spela en i veckan om man vill det eller så kan man spela alla samma dag om man föredrar det. Sen rapporterar man i slutat av månaden när man spelat alla fyra.

För att en match ska få rapporteras som en ligamatch ska:
1: Båda spelarna ha lika många armépoäng och bestämmt innan matchens början att spela en liga match.
2: Ingen av spelarna får ha spelat 4 matcher redan under pågående månad.

För er som inte varit med tidigare så behöver man alltså inte spel samma lista eller
samma lag från dag till dag. Man behöver inte heller spela samma system(mk1/mk2) bara man har samma som sin motsåndare för den matchen såklart :P

I slutet av månaden rapporteras matcherna ni spelat och ni får poäng efter följande*:
För varje vunnen match 3
för varje förlorad match 1
för varje person som du mött som har högre poäng än du 1
* med vissa reservationer för att detta kan komma att ändras innan ligan startar, men isf kommer det att stå på den hawoc tråd som kommer upp snart.

raporten kommer se ut något i still med följande
Ditt namn:
motståndare #: resultat:
1
2
3
4

Har ni frågor eller förslag får ni gärna kontakta mig, här eller på 073-071 95 94. Om någon är duktig på exell och kan göra listor som sorterar personer efter poäng givna tidigare så kan jag behöva lite hjälp med det.

/Mikael Hörnberg

Kommentarer

  • Härligt att ligan kommer igång, ser fram emot att se hur skorne blir i mk2:)

    Ska nog kunna fixa lite med excell...
Sign In or Register to comment.