Brass rods

edited 15 november 2009 15:10 in Figurmålning etc

Hej!

Folk verkar använda smala mässingsstavar (Brass rods) till att modellera exempelvis vapen och standarder. Är det någon som har erfarenhet av det? Rekommendationer på var man kan köpa det?

Kommentarer

  • Jag har köpt det på Hobbycenter i Göteborg (kanske inte hjälper en norrlänning, men de har postorder) och det fungerar mycket bra som standarstolpar till mina demoner.
  • Liknande skulle kunna tänkas finnas på RC Hobby uppe på Ersboda i Umeå. Om inte annat har de åtskilliga "kataloger" som man kan beställa från.

  • Gem funkar också. Men jag använder plaststavar istället, enklare att arbeta med. Utan källa tror jag att mässingsstavar framförallt används för greens som sen ska gjutas, inte säker att plasten skulle hålla.

  • gick till fresks i sollefteå och köpte den tunnaste stav som fanns där, exakt samma storlek som NÄST största borret till GW borren. och utmärkt till att pinna saker

  • Det finns en utmärkt hobbyaffär vid busstorget i Skellefteå; där har jag köpt några meter pianotråd som kommer att räcka i flera år.

    Pinna gör jag med gem.

  • Ska höra med farbror Bäckström vad som finns i plastväg, annars får jag leta runt här i stan på affärerna. Tack för tipsen :)

    Jag ska prova bygga egna spjut till Dark Elf spearmen :P

Sign In or Register to comment.