Warhammer turnering 1000p

edited 4 november 2009 03:24 in Figurspel

Söndagen den 13 december, arangeras en Fantasy turnering på FUSK

Tid 10.00 - 19.00

Regler som gäller:

  1. 1000p
  2. Målade arméer

Anmälan på Fantasia 20kr/spelare

24 spelare FÖRST till kvarn!

Arangör Niclas Ledin

Kommentarer

  • Assassin --> Menar du skaven eller dark elves?
  • Regler om målade modeller? :P

  • ÖJ! Är jag arrangör så vill jag banne mig vara med och styra upp restriktioner...

  • Så då var regler ändrade.. va snäll:-)

  • blir turneringen av den 13 dec ?

  • Fråga: Scenarion? Kommer det finnas något eller är det bara pitched på 4'x4' bord? Har ni information så skulle jag uppskatta att se något innan man är på plats.
  • Scenarion

    Alla scenarion:

    Victory points 4'x4' bord +50 p för dödad general, +100 p för flest banér i slutet, inklusive egna och beslagtagna

    Match 1 - Block the way!

    Additional Rule "You shall not pass!": 200 p till spelaren med flest rankade infanteriblock kvar. Till rankade infanteriblock räknas: icke skrimish infanteri med fler än en modell kvar. monsterenhter med fler än en modell kvar ( bulls/minotaurer/trolls m.fl ) beast herds med fler än en modell kvar.

    Match 2 - Bear standard battle?

    Additional Rule "Plant the flag!": Placera ett objektiv i mitten av bordet. Detta blockar inte line of sight eller hindrar movement. Man håller detta objektiv genom att ha störst US, vara inom 5" och inneha en flagga ( egen eller fiendens ). Enheten som håller objektivet får +1 combat resolution. ( Detta kollas i början av combat phase och räcker hela denna ) Spelaren som håller objektivet i slutet på matchen får två extra flaggor vid beräkning av vem som har flest flaggor i slutet av matchen.

    Match 3 - Sir! I broke the map...

    Additional Rule "Complete Confusion": Efter deployment scattrar varje terrängbit D6" i random direction. Vid en hit så slår båda spelarna en tärning och vinnaren får välja direction. Impassable terrain stannar vid kontakt med modell. Terräng stannar vid kontakt av annan terräng. Modeller följer inte med terrängen, utan står kvar.

  • Är det tre matcher eller är det någon match med bara pitched battle?

  • Det är tre matcher

  • Lagom relaxade scenarion.
    Låt grisfesten börja :-)
  • Lägger upp ett tidsschema för söndagen. Om ni vet att folk ska vara med men inte har någon användare på hammaren så hälsa dom att dagen kommer se ut som följande. Det är möjligt att matchtiderna kommer att förkortas en aning, men vi börjar så här.

    Tidsschema
    9:30 insläpp och anmälan
    9:50 lottning av matcher
    10:00-11:45 match 1
    11:50- 12:50 lunch
    13:00-14:45 match 2
    15:00-16:45 match 3
    17:00 eventuell prisutdelning
    Håll tiderna!!!
  • edited 14 december 2009 04:02
    Här är den blodiga resultatlistan över Grabbarna som var med och stred på spelföreningen idag.

    1. Anders Lindgren VC 55 vp
    2. Erik Sundqvist DoC 49 vp
    3. Erik Öhman DE 42 vp
    4. Lars Eldborn BoC 41 vp
    5. Viktor Bergenholtz HE 40 vp
    6. Johan Hagner WoC 34 vp
    7. Thomas Sigvardsson WE 34 vp
    8. Elias Tjärnhager HE 33 vp
    9. Peter Sagebro WE 32 vp
    10. Håkan Molin Empire 31 vp
    11. Benjamin Hyvönen OK 31 vp
    12. Markus Gelfgren DE 28 vp
    13. Kristian Nilsson Skaven 20 vp
    14. Robin Mattas VC 20 vp
    15. Erik Lifbom WE 19 vp
    16. Rasmus Rova VC 17 vp
    17. Albert Johansson Empire 8 vp
    18. Ludvig Lundström LM 6 vp

    Anders Lindgren har ett presentkort på 150 kr att hämta på Fantasia
    Erik Sunqvist har 100 kr
    Och Herr Öhman har två presentkort på 50 kr vardera att hämta.

    Själv jag så hade jag en jätterolig turnering och hoppas det bär av snart igen. (Gärna en dubbelturnering fantasy :)
    Skriv gärna vad ni tycke och tänkte om dagen
    /Mvh Benjamin
  • edited 13 december 2009 21:28
    Jag spelade beast of chaos!!

    Bara så ni vet, ni där under mig!

    Det var kul med en liten dags turnering, hade kanske varit ide med en match till, hade ändå varit klar i ganska god marginal för vad man nu hade tänkt sig på kvällen.

    Nån som kan skriva in vad alla spelade, alltid kul o se.

    Jag är förstås med om det skulle bli en dubbel turnering! skulle vara najs med tex 2x650 poäng eller nått sådant.
  • Tack! För en roligt turnering. Jag gjorde bort mig på egen hand, men skaven passar väl ändå bäst på plats nr. 13, under dag 13?
    Jag ser fram emot dubbelturneringen. Någon som behöver en partner?

    Och, Benjamin, jag hoppas att vi kanske kan mötas i en 2250pts clash snart så dina ogers får lite bättre möjligheter mot råttblocken.

    Cheers!

    Kristian
  • edited 13 december 2009 23:23

    Enda nakdelen med en match till är att då skulle man behöva slänga inn en midags rast annars skulle i alla fal jag gå genom taket. och då lär klockn hinna bli sent.

    Men men det var ju vissa som var hårda nog för att ocrka ta en 2250pmatch derekt efter och med en full turnering nu så kanske det fins underlag för att testa.

  • edited 14 december 2009 08:04
    Matcherna tog väl aldrig mer än en timme, ibland något över. Det skulle innebära att en fjärde match skulle vara klar runt 1745ish.

    Trevligt med 3 matcher också, men liiiite roligare med en till på så sätt hinner man gallra lite mera där i toppen.

    Tack för arme uppdateringen Benjamin.
  • 650 poäng? Då skulle ju kanske till och med jag orka slänga ihop en fantasy-armé!

    Kul som "%& att se att FUSK äntligen verkar hålla igång med dessa småturneringar! Mycket bra jobbat!

  • edited 14 december 2009 10:18
    Än om du inte skulle hinna eller orka, så finns det många spelare som skulle tänka sig låna ut en till dig.

    Jag vet en kille från Överklinten som har 3 armeer bland annat...

    Håller med till 100% om det dära med små turneringarna, bra sätt att få ner mer folk på föreningen och kul för dem som nyss startat nya projekt att testa det ny målade.
  • Jag tycker att denna turneringen var bättre än dom förra 1000 poängarna. Kändes mer som en riktig turnering jämnfört med tidigare. Kan vara för att jag bara mötte nytt folk.
  • Jag tycker också att det var kul även om det inte gick sådär väldigt bra.
    Jag skulle också vilja ha en fjärde match. Nu var ju sista matchen klar runt 1600 så det skulle väl inte vara för sent med en till?

    Men väldigt bra gjort Benjamin och alla ni som fixade ihop det!

  • Håller med Viggo om att det var roligt spela mot nya bekantskaper. Av 3 matcher så möte också jag 3 helt okända förmågor, i alla fall för mig.
Sign In or Register to comment.