FUSK Dubbelturnering 40k 500p

edited 4 november 2009 03:16 in Figurspel

Söndagen den 22 Nov kommer det arangeras en dubbelturnering på FUSK

Tid 10.00 - 20.00

2 Spelare per lag 500p.

Alliering enligt Apocalypse boken (undantag kan göras, fråga på Fantasia. Dea är enväldig domare i frågan).

Anmälan på Fantasia 50kr/lag.

20 lag Först till kvarn!!!

Arangör Marcus

Följande regler gäller för armébyggandet: Varje spelare bygger en 500p armé med följande restriktioner

  1. 0-1 HQ, 1+ Troops (i övrigt standard Organisation Chart)
  2. Inga modeller med mer än 2W
  3. Inga modeller med mer än T5
  4. Inga modeller med 2+ Save eller 3+ Invunerable Save (eller bättre)
  5. Fordon max 33 pansar (räkna front, en sida och bak)
  6. Ingen enhet för mer än 300p
  7. Inga Ordenance Weapons eller Large Blasts
  8. Målade arméer!!

Kommentarer

  • Glöm ej att turneringen är nu till hälgen så om det är några fler intreserade så anmäl er snarast

  • Vad säger man om Skulltaker? Han har en kraft som ger honom 2+ mot Psychic Powers, betyder det att han inte får vara med?

  • Eftersom den enbart fungerar mot Psychic Powers så ser jag inga problem med att låta han vara med.

  • Han har mer än 2 wounds... så nej

  • Va? Har han inte 3? Var helt övertygad... Det betyder alltså att han är sämst i 40k :)

  • hur är det med saker som psykic battlesquads eller sly marbo får man ha med dom om man inte använder blastsen eller är dom bannade?

  • Sly är en specialcharacter så han går bort.

  • jag ser ingen restriktion mot Special characters det var länge sen jag såg det i 40k

  • Jag tror att alla vapen eller tillval med stora blasts går bort. På samma sätt får man inte ha med en Demolisher även fast att man inte tänker skjuta med den (dock faller den ju bort på grund av sin rustning också).

  • Ah, har i min iver trott att det är combatpatrol pdf reglerna som gäller.

    Detta gör det lite intressant...

  • edited 20 november 2009 11:54

    Reglerna är så gott som identiskt med combat patrol reglerna men det är reglerna som står här ovan som gäller. Man får ha med special characters. Allt som har en large blast eller ordonance weapon i grundutrustning får man inte använda även om man inte tänkt använda den.

  • Det här ju min kopp Te, så se fan till att anmäla er och göra en bra turnering så att det blir fler till våren då jag kan vara med!

  • Tanken är att FUSK ska försöka hålla en turnering i månaden så det lär bli fler Trukson, oroa dig inte.

  • Gäller det bara 40K eller kommer det att vara likadant för Fantasy?

  • Tanken är att det ska vara en turnering i månaden och det kommer att växla mellan fantasy och 40k varje gång. Det är i alla fall som jag uppfattat det hela.

  • edited 21 november 2009 01:06

    Styrelsens mål är att tredje hälgen varge månda då det inte krokar med fantaic och likande ska det holla en turnering på FUSK. roterande 40k fantasy och Lotr men även andra spel såsom Fow warmachin mm

    Turneringarnas mål är att inte va jätte kompetiva elelr komplicerade utan mer för skoj för att lättare kunna få inn nya spelare.

  • Kommer Bloodbowl vara med bland turneringsspelen? :)
    Väldigt bra initiativ av styrelsen.

  • Max poäng: 27

    Resultat lista:

    1. Alexander Eriksson och Wille Virtanen: 23
    2. Johannes Boden och Henrik Gunnilasson: 20
    3. Frej och Charlie: 15
    4. Per Björklund och Erik Sandström: 14
    5. Malcom och Axel: 14
    6. Tomas Sandström och Jonas Hallbom: 14
    7. Andreas Uneby och Rasmus Rova: 12
    8. Mats Svensson och Nils Andersson: 10
    9. Albert Johansson och Elias: 7
    10. Viktor Forsberg: 6
    11. Marcus Eriksson och Niklas Hansson: 6
    12. Robin Mattas och Viktor Bergenholtz
  • vilka kobinationer av armeer spelade de olika "lagen"?

  • Med reservation för att jag inte kommer ihåg rätt eller alla. Från toppen och nedåt.

    1. Imperial Guard och Orks
    2. Space Wolves + ??
    3. ??
    4. Imperial Guard + Space Marines
    5. Space Marines + Tyranids
    6. Space Marines + Imperial Guard
    7. ??
    8. ??
    9. Imperial Guard + Eldar
    10. Chaos Space Marines
    11. Tyranids x 2
    12. Imperial Guard + Eldar
  • Vi i styrelsen tar gärna feedback på turneringe då det var ca ett år sedan vi senast höll en så tankar och fudneringar tas gärna imot.

  • Här är tråden från den gamla turneringen.

  • edited 23 november 2009 15:35
    • Ljudnivån var rätt hög och det blev ganska varmt, man kunde knappt höra vad motståndarna sa. Använd mer av lokalen till nästa gång, målarrummet och möjligtvis det lilla rummet borde definitivt användas.
    • Scenariona var intressanta, kul med lite flumm.

    Det jag kan komma på atm.

  • Jag ser fram emot en dubbelturnering fantasy!

Sign In or Register to comment.