Fancy Fanatic?

edited 30 oktober 2009 10:28 in Turneringar / konvent
Hello boyos!

Jag sitter och funderar på detta ytterst trevliga evenemang. Finns det någon tidsram för nästa Fancy? Dea, Falle... någon som vill spilla några bönor?

Mmmm... Maten, den var svårslagen... mmmm.
«1

Kommentarer

  • Ja, det känns som alldeles för länge sedan man fick känna sig fin, fin som en sidensjal...
  • Det vi pratat löst om är att försöka hålla en i början av 2010 (typ Februari). Dock tror jag ingen har pratat med falle om saken, vore sweet om han kunde fixa samma lokal och kock som förra året.

  • Februari? Hm.. (räknar på fingrarna) Kan vi hålla en 500p turnering?

  • LOL... eller en 248pt turnering... antar att det blir något gammalt.

    Februari... sweet :)

    Falle det är din skyldighet mot mänskligheten att upprepa föregående turnering... Jag lovar att svälta mig innan.

    P.s.
    Hur blev er cheesecake?? :)
  • Jag vill också dricka öl och leka med mina gubbar. Moggelito får bara öl den här gången. Ge oss fancy.

  • Fancy! Fancy! Fancy!

    Jag lovar att bara dricka öl den här gången. Må annars Mappe lyfta mig i nackskinnet.
  • Samma lokal och samma kock är självklart! Hade själv även tänkt runt februari, men inte pratat om det bara :)

  • Wiiiieieieieiiiieiiii. Yes-yes. Eat-eat and kill-kill.
  • Falle, säg åt Jösta att han måste uppbåda mer kött denna gång...!!
    Andra halvan av Feb skulle passa fint i tid...
  • bara lätt cider för mig ^^

  • @Fellman:Varför då? blev det tungt förra gången ;-))

    @ alla andra: YAY!!! Fancy Fanatic!!! :-D

  • Fancy! Mina necroner har fortfarande svart fluga sen sist... Februari låter mycket bra!
  • edited 2 november 2009 19:05

    @ Fellman: Är det verkligen en bra idé att låta dig dricka drycker med mycket socker?

  • Antagligen bara marginellt bättre än att ge dessa drycker till mig... Iofs blir jag ju svårt argsint när blodsockret hamnar för högt, vilket ibland kan vara till fördel rent spelmässigt så...
  • Om socker var det värsta man kunde dricka.. Fanken, när jag var ung och förstörd blandade vi det med jäst, och då kunde nån bli riktigt argsint.

    Ungdommen idag. Ingen ordning på nått.

    Likafullt glädjer jag mig som ett barn till fancy..

  • Socker, jäst, mat och en hög med nördar. Låter som ett recept på katastrof. But I like....
  • Recept på katastrof? Jag trodde det stavades mogge+rötjut...!
  • Hahahah..... Det är ju du som inte är snabb nog. Som gammal, med betoning på gammal, taxichaffis måste du vara mer på tårna.
  • I februari eller senare låter bra tycker jag. Ska försöka komma hem till denna tillställning.

  • Ja, detta får inte missas... :) Frågan är ju bara vad man skall dri... spela. Kanske det får bli något gammalt 12 eller 21.... jag menar Deamoner eller Imperial fists, eller kanske skall man satsa på att få klart lite vargar. :)
  • Eftersom Fancy Fanatic(tm) är ett evenemang för mogna herrar i sina bästa år, finns det något intresse bland er sofistikerade livsnjutare att gå samman och beställa från Systembolagets(tm) beställningssortiment? Så man kan få tag i de riktiga go' bitarna man annars undviker då man minst måste köpa 12-24st. Jag tänker väl mig i främsta rummet Klosterbelgare av alla de slag...mmm...
  • Jag har ett gäng brooklyner schneider hemma 109 spänn ölen är väl värt det tom efter mängden spö man fick av frugan när man köpt 5 öl för 550 kr =P. säg bara om du ska beställa till fancy vendetta så kollar jag vad jag ska ha. Vanlig öl har som tappat en stordel av tjusningen efter att man har börjat med riktig finöl. Fan jag måste burdusmåla vill ha vargar till denna turnering

  • Kanske det kan finnas personer som kan hålla inslag som tilltalar mogna herrar för att gemensamt smaka till, eller skåla hur nu man vill se på det hela. Vad det bottnar i är kunskap på specifika områden.... :P

    Nåja, hur som helst, kul har vi...
  • Man kanske skulle kunna peta in en lite whiskey-provning också? :)

  • Hade ju inte varit helt fel att köpa in några olika Klosterbelgare och dela med sagda mogna herrar eftersom de kommer som 75or så är det lite väl mycket att klämma mer än 2 =P sen så är de ju av lite högre %art. Så finöl provning alt Whiskey provning hade ju inte varit helt fel =P.

  • Haha, detta kommer sluta som en förening för fina herrar med smak från kontinenten, snarare än ett gäng nördar med illasittande kostymer som leker med figurer.

    Hmm...Undrar om Svenska Småbils- & Rusdrycksförbundet började som något liknande?
  • Låter som en helt kanonbäst ide hela halva iden. Me like. mer Fancy för folket! :D Im in!

  • Har vi någon i bekantskapen som kan hålla nämnda (whisky-)provning, eller ska vi bara dricka och säga vad vi tycker? Jag är lite ringrostig, men har varit inblandad i någon sådan provning förr i världen...
  • Problemet med att ha någon sorts organiserad provning (öl och/eller whisky) är främst

    • Tidsaspekten; när skall det hinnas med under en fancykväll? Man bör inte stressa provningar.
    • "Materialet"; såvida inte bolaget har en för-ihopplockad meny så blir det problematiskt att få ihop en whisky/öllista att "prova" på.
    • Vem organiserar detta, som ett evenemang i evenemanget?

    Bara några tankar.

    Ett alternativ hade varit att skriva upp sig på en 'ja-jag-vill-vara-med-på-en-provning'-lista, och får man ihop nog många som är villiga att betala en slant utöver grundpriset för att få tillgång till "varorna" så har vi iaf $$$ delen tänkt, även om organiseringen hur/när under kvällen fortfarande återstår.

Sign In or Register to comment.