Mordheim

edited 27 oktober 2009 22:05 in Figurspel
Spelar någon Mordheim eller har spelat?

Jag och några kompisar har börjat med det och fasnat :D

Kommentarer

  • Jag har spelat en del mordheim och har väl planer på att komma igång igen, det är ju ett grymt bra spel.

  • Jag har spelat ganska mycket mordheim förut. Väldigt bra spel och det är väldigt soft om man jämnför med fantasy.
  • kan nog tänka mig vara med i någon kampanj. Har spelat lite med viggo3000 förut :).
  • Vara med i "min" kampanj kan nog bli lite problem då jag bor i norrköping :P

    Jag har en liten regel fråga om mordheim:

    När man parrerar och lyckas, tar man bort 1 attack för fienden eller alla attacker?
  • tack för snabbt svar =)

    Har en till fråga, När är det värt att använda "hiding"? Tycker bara det värkar onödigt.
  • Kan vara väldigt bra eftersom det förhindrar att folk skjuter på dig från avstånd, så möter du ett lag som har mycket skytte så kan du tjäna på att gömma dig bakom saker.

  • ah... Norrköping :)
  • Tycker ni ska testa Necromunda om ni har chansen, minst lika bra som Mordheim.

    Mvh Q0rbin

  • Tack för svar igen=)

    Jo har kollat lite necrumunda faktist.

    Fortätter med mina små frågor:

    Hired swords, räknas dem som en hjälte när man ska slå på explorations charten?
  • ok tack för snabbt svar =)


    Så hired swords räknas som henchmen i alla sendeen förutom att dem lelvar som hjältar? Använder dem XP kartan för en hero eller henchmen?
Sign In or Register to comment.