Lögn förbannad lögn och statistik

edited 9 oktober 2009 12:06 in Warhammer fantasy
Nu när man sitter hemma och är sjukskriven så har man ju tid över till väsentliga saker som t.ex att se nyaste avsnittet av Sons of Anarchy, se 10 avsnitt av Åshöjden, nyaste Star Trek rullen o.s.v
Samt att räkna ut snittet på de olika armeerna i senaste fanatic. Som alla vet så säger medelvärdesberäkningar inte så mkt. men kan vara en liten grund för ngn slags diskussion.
Jag reserverar mig redan nu för eventuella slarvfel. Siffran inom parantes är antalet som spelade just det laget.

1. Daemons 62 (4)
2. Dark Elves 58,5 (4)
3. Wood Elves 58,5 (2)
4. Empire 51,25 (4)
5. Dwarfs 51 (3)
6. Lizardmen 50,666 (9)
7. VC 49,14 (7)
8. Tomb Kings 48 (2)
9. Chaos Warriors 46,8 (6)
10. Orcs and Goblins 45,4
11. Skaven 44 (4)
12. high elves 42,25 (4)

M.v.h Pannben

Kommentarer

  • Lizardmen måste ha nåt fuffens på gång.

    50,666? Nåt fuffens som sagt.
  • Undrar hur det ser ut på 40k-fronten...

  • 9 Lizardmen spelare? Det luktar ödlekonspiration lång väg...
  • lizardmen är satans påfund, helt klart..

  • Ja det är dom, om man räknar bort VC killen som bara drog in 8p så får dom 56 i snitt istället.
  • Nu är även Råttorna med.
  • Lite kul att se på HE´s statistik. Sista av alla. Jag kom på 27e nånting plats med min HE´s och vart där bästa HE :S

    Helt klart en utdöende ras som inte klarar sig riktigt så bra som man kunde ha trott.

  • De är ganska beroende av en stor och elak Star Dragon antar jag...

  • De är beroende på att aldrig få misslyckas med fear/panic eller någon gång då spelaren planerat en händelse.... Tex fly som charge och sidor charga med sin hammare, men misslyckas med panik/fear.

    De har så abnormt få enhter så ett misslyckat fear test kan stjälpa från vinst till wipe i baken. Självklart så är det många armer som inte heller vill missa fear test, men kan inte riktigt se nån som i så stort utsträckning än HE som inte får rulla 11-12.

    Få dyra enheter som alla måste hjälpas åt för att klara av det man satt ut som mål, tappar man eller misslyckas en enhet med det den har som uppgift att göra får man en stor uppförsbacke.

  • De har så abnormt få enhter så ett misslyckat fear test kan stjälpa från vinst till wipe i baken. Självklart så är det många armer som inte heller vill missa fear test, men kan inte riktigt se nån som i så stort utsträckning än HE som inte får rulla 11-12.

    Få dyra enheter som alla måste hjälpas åt för att klara av det man satt ut som mål, tappar man eller misslyckas en enhet med det den har som uppgift att göra får man en stor uppförsbacke.

    Kan väl iof tycka att ovanstående i allra högsta grad oxå gäller dvärgarna! Flyr du i runda 3 så kan du ju drömma om att hinna tillbaka till nån action innan allt är över (move 3!!!) De har dock ld9 att hålla sig i, och en del runor och specialförmågor (longbeards) som hjälper, men dyra som kvicksilver är de ju... Det gick ju kanon för mig (och jag kan inte komma ihåg att jag misslyckades med ett enda fear/terror/panic slag!) men de andra två som spelade tjockisarna kom ju 40-nåntig båda två, så ja statistik å lögn å....!
  • Mmm, Det gäller ju tyvärr alla armeer utom de som är ITP. De är beroende av att få in chargar och kombinera sina enheter, tyvärr är det ironiskt nog armeerna som inte behöver slå, som förlorar minst på att bli chargade och utmanövrerade. De flyr ju aldrig heller...
  • ... fast ITP arméer förlorar ju alla möjligheter att faktiskt fly när de behöver också, som att locka motståndaren i fällor och så vidare. Exempelvis tror jag WE skulle vara sämre om de hade ITP på allt än utan!

  • Jag tror ändå att de flesta håller med om att itp generellt är en ganska stor fördel. Naturligtvis finns det situationer där det är en nackdel men...
  • Opeppande statistik för mig som tänkt starta en HE-armé och som är relativt ovan vid att spela fantasy. haha!
  • Nice. Jag som funderat på en Demon arme.
Sign In or Register to comment.