Sund fostran eller barnmishandel???

Kommentarer

  • Pappan har ju felprioriterat helt. Bra barnuppfostran består av figurspel!
  • Oooo det där kan inte vara bra för killens skelett när han växer...

  • Mjo han lär väl stanna på 160-170 som alla andra gymnaster som tränat sedan dom var 3-4 år

  • Som lärare och medstud, kan jag bara bli skrämd. Killen lever ju ut förälderns dröm. Dåligt för utvecklingen och ger en dålig uppväxt som kommer att sätta starka spår i killens personlighet när han blir äldre...

    Det jag äcklas mest av är att föräldrarna skryter med det hela.

    @Kimli - Faktiskt är figurspel bra för barn. Det tränar rumsuppfattning, fantasi, olika områden inom matematik, kartbegrepp, analytisk förmåga, planering, organisation mm. Om barnen sen målar är det finmotorik och färg-/formkänsla som utvecklas.

  • Helt stört... Hörde ni det där om Shwartznegger?
  • Lägg till att figurspelande lär en att ta med och motgångar med fattning. Känner mig dock tvingad att lägga till att det så klart finns undantag från den regeln.
  • Jag vet inte. Pappan ville ju att han skulle börja boxas men när pojken hellre styrketränade och gymnastiserade så fick han göra det istället. Jag tror inte det är så extremt mycket värre än när andra föräldrar blivit uppfostrade på ett visst sätt och sedan gör på samma sätt med sina barn när de inte hamnat i fängelse, har jobb och ett gott liv samt kan sörja för sin familj.
  • Sund fostran eller barnmisshandel?

    Ingetdera.

    Dålig fostran är nog mest korrekt. Fasst herr nilzzon's svar om varför figurspel är så bra var klockren.
  • har faktiskt pratat med en doktor(min morbror) om det där ämnet. vet inte om ni minns men för ett par år sedan va det rabalder om nåt liknande "fall" där en 11åring hade tränat bodybuilding sen barnsben, ungen va grov som bara den.... hursomhelst, ur medicinskt synvinkel så tar inte ett barns kropp mer skada av att träna(så länge det görs på rätt sätt) än andra normala barn, även om ett barn har 10-20kilo mer muskler än andra barn i sin ålder.
Sign In or Register to comment.