Paintblogg.

edited 2 oktober 2009 14:57 in Figurmålning etc

Här är min målar blogg.

exempel på vad som visas:

Bloodcrusher Attack bikes Predetor

Här är Bloggen

Enjoy!

Kommentarer

  • Coola nissar.

    Fasst av nån Jä***igt dryg anledning så kan jag inte Ctrl + C och Ctrl + V från stridshammaren, fruktansvärt störande.

    Anyway, så du kör med legion of the damned? Coolt.
  • thx!

    Det kunde jag.. wierd.

    Ja de är ju för coola för att inte spelas med!
  • Riktigt fina. JAg har i alla år haft svårt för de senapsgula svärmorsdrömmarna, men de här var grymma
  • Snajssigt! :)

  • Ser riktigt nice ut, hört att det inte är det lättaste att måla gult (iaf inte före foundationfärgerna?).

    @Klomster
    Maxthon internet browser: Markera texten + klicka och håll in + dra lite åt sidan och släpp = sidan öppnat i ny flik =)

    Slipper man hålla på med Ctrl+C och Ctrl+V ;)
  • Yay, tack för tipset.
  • Här används inga foundation färger.. Bara en hjärna av högsta kvalitét! Jag airbrushar det gula.
  • Nu har jag fått hjälp av Nilsson (tack!)

    så har updaterat tråden så det kommer komma nån bild här på tråden varje gång en ny update är i farten. Kommer de flesta gånger finnas fler bilder på bloggen då så man får gå vidare för att se dem.
  • edited 14 november 2009 13:44

    Nya bilder på Skulltakern WIP + lite extra grädde.

    Skulltaker

    bloggen

  • Ser riktigt nice ut, tycker om hur rödfärgen blivit mjukt övergåendes målat =)

  • Skulltaker utan mantel känns inte riktigt rätt, men man vill ju inte fastna i hästens kugghjul... Riktigt cool!

  • haha nej det är sant. Men han är lite av en mama's boy och mantel var för farligt och opraktiskt (utan extra fickor för hemnycklar och telefon dvs).

  • edited 16 november 2009 19:06

    Nytt igen!

    Delar kom på posten så blev lite bygga och lite måla och lite dekala.

    Flagga kärra

    WIP bilder denna gång. Men färdiga bilder kommer inom kort! =)

    bloggen

  • Tja riktigt snygga figurer!

    Har du gjort/skrivit ut dekalerna själv ?

    Håller själv på med att skriva ut egna dekaler med en bläckstråleskrivare men resultatet blir inte bra, dekalerna ser ut att ha runnit. vet inte vad man ska göra åt det :(

  • Hej!

    Tack!, Nej jag tog orden från Imperial Guard Cadian Transfer sheetet.

    Testat Laserskrivare? Kan inte så mycket om sånt där dock. Hoppas du lyckas, och då vill jag se resultatet och få en beskrivning på hur du gjorde :P
  • Dåligt med Update på senaste, men är kommer lite mariner:

    Drop Pod

    Blogg

  • Den weatheringen ser inte riktigt realistisk ut, utan mest ditmålad. Jag tror den måste vara lite mer diskret, kanske med brun istället för svart. Ser säkert helt ok ut på spelbordet dock.

  • I know what you mean. Men två saker dock: 1. Den är WIP, 2. Jag kör på en mer "anime" look på armén, så det är lite åt cartoon hållet på all typ av detalj. =)
  • edited 1 december 2009 20:23

    Jag tror jag kan enklare beskriva problemet: Det vita representerar reflekterat ljus i tekniken för att göra skador, illusionen säljs på så sätt endast om man gör den vita linjen under och möjligtvis lite vid sidan av den bortskrapade färgen. Huruvida fläcken är svart eller brun är mindre viktigt även om stora skador nog ser lite för mörka ut med svart. Jag brukar plita dit lite metall i större skador. Sen en annan viktig sak är att tänka på vilka områden som skavs först och inte placera ut en massa skador i ett oregelbundet mönster, effekten ser "ditmålad" ut då. Sist så tycker jag att du kan pröva att läga till skadorna med skumbiten från en blisterförpackning för att minska att de ser "ditmålade" ut. Det blir realistiskt form på skadorna då, men om du gillar animestilen så kan du väl måla dit lite taggigare skador i varje fall, jag gillar de på predatorn mycket mer.

  • Sven to the rescue! Tack för förklaringen.

  • Alright! Thx! will give it a shot :)
  • edited 2 januari 2010 13:07

    Lite update inför defon:

    Armé

    Blogg

  • Riktigt snyggt!
Sign In or Register to comment.