eldar tank company

edited 28 september 2009 19:41 in Warhammer 40k

Bara för kul, men tänkte testa ett eldar 'tank company'. Kan det funka?

Farseer 130
with doom, fortune, spirit stones

Farseer 130
with doom, fortune, spirit stones

6*5 Dire avengers 360

3 Vyper 195
with eldar missile launcher

3 Fire prism 375
with spirit stones

3 Wave serpent 420
with spirit stones, eldar missile launchers, shuriken cannon

2 Wave serpent 250
with spirit stones, scatter laser

1 Wave serpent 135
with spirit stones, star cannon

1 avenger enhet i vardera serpent så de blir scoring, farseersarna klämmer också in sig nånstans och sen är det bara att flyga runt och se vad som händer :) vypersarna åker var för sig, inte som en squadron

Kommentarer

  • Jag tror den är rätt trist att både spela och möta med så ensidiga enheter att röra och mål för motståndaren. Lite andra aspect warriors skulle piffa upp, typ fire dragons och warp spiders.

  • Wave Serpents är aldrig scoring (för de är fordon).

    Och som Nilson med jycken säger - den är nog svårt trist att möta och spela...

  • den listan går och göra way elakare och ändå behålla båt tema.
  • Och "tema:båt" är fortfarande något av det tristaste att möta i världshistorien...

  • En transport med en scoring unit i är scoring (eller rättare sagt så är gruppen innuti fortfarande scoring och räknar avstånd från fordonets hull för att hålla objektiv).

  • Jo, det är klart. Men bara bilar/båtar vinner inga matcher.

    Och jag antar att trollisarna ska åka med i någon av båtarna? Då är väl Doom bortkastat? Eller kan man kasta det ut ur båten numera?

  • Det beror på om man behöve LoS för Doom.

  • förmodligen är det skittråkigt, men skulle ändå vara kul att testa nån gång. Speciellt om man möter en annan fordonstung armé, typ mechguard eller mechmarines.
    Doom kräver inte los så den borde gå att kasta ut. Det luriga är väl att få nog mycket kills för att faktiskt vinna.

    Jag har ett annat armékoncept på g som också är ganska annorlunda men förhoppningsvis roligt som jag ska satsa på att få klart till nästa fanatic. Får se om jag plockar med den nästa gång jag får tid över att fara ner till ylva, jag vill ha en re-match serpent!

  • Världens bästa ide hittils! Älskar tankaen med mycket tanks i vilken arme det än må va. Sen att den iden till eldar. ojoj. me like alot.

    Du ska försöka genomföra den också eller är det bara önsketänkande herr J? ;)

  • Jag vet inte riktigt, behöver köpa 6 waveserpents och ännu en låda avengers för att få till den. Men kanske testar den lätt modifierad och proxad nån gång och ser om det är nåt att ha. Jag har så galet mycket eldar redan så jag är inte jättemotiverad att köpa ännu mer... men är man addict så är man.

Sign In or Register to comment.