Zombiearmé i 40k.

edited 13 september 2009 11:38 in Warhammer 40k
Zombies som råkar vara bland det häftigaste som finns är ju faktiskt något som existerar i 40k-universumet.
Både i Necromunda- och i Eye of Terror-boken så finns dom med.
Det stora frågan är dock: Ifall man vill spela en zombiearmé vilken regelbok skall man då använda?
Jag är mest inne på Codex Space Orcs eftersom att dom har massa närstridsinfanterister.
Codex Imperial Guards tycker jag känns lite konstigt att använda till en zombiearmé eftersom att Imperial Guards mestadels skjuter och inte gillar närstrid. (Zombies ska gå mot fienden och mumsa hjärna (ifall nu 40k-zombies gör det), inte springa runt med fjanta skjutvapen)

Är det någon som har något förslag på hur man skulle göra en zombiearmé, både regelmässigt och figurmässigt så får ni gärna dela med er av er vishet.
Jag hade tänkt att använda GWs plastzombies med huvudena från WWII spelet "Secrets of the third reich" (tror jag att det heter).
«1

Kommentarer

  • Svårt att få till en bra "zombie"-känsla med 40ks regler tror jag (run-regeln i kombination med en massa fordon gör nog att de flesta arméer får "fel" känsla), men någon av "Horde"-listorna (Orks eller Tyranider) kan nog fungera!

    Cool idé, ska bli spännande att se vad du gör av den!

  • Har funderat på något liknande själv, fast då mer skeletons än zombies. Mest för att de mörka legionärerna i Kampen om Citadellet är jävligt coola i sin skeletthet.

    Med ett sådant här tema tror jag du måste göra listan väldigt annorlunda jämfört med de standardlistor som byggs av respektive codex. Jag föreslår något av följande:

    IG

    • Chenkov (necromancer) + conscripts ger en skön zombievåg-känsla.
    • Släng in lite commisars för att hålla "moralen" uppe.
    • Command commanders kan förresten vara necromancers hela bunten. Orders motsvarar deras magiska powers.
    • Vem säger att zombies inte kan ha lasguns? IG är dåliga på att träffa redan som det är.
    • Undvik heavy weapons i alla infanterienheter
    • Ogryns kan bli coola stora zombies.
    • Penal legions känns rätt givna som zombies brevid conscripts
    • Något zombiedrivet fordon kan nog funka
    • Psykersquads till fots och primaris psykers

    Demoner

    • "Deep strike" är egentligen bara ett annat sätt att uttrycka "rise from your graves"
    • Blir väldigt mycket counts as, men så länge du väljer mycket nurgle kan det inte gå fel
  • edited 13 september 2009 16:33

    Legion of the Damned hade ju plaguezombies, så det finns ju faktiskt en bra mall att gå efter. Där får du ju både poängvärde och kostnad... och en hel armé för ändamålet.

    Annars är nog både IG och DoC som nämnts ovan goda idéer. Dock ska väl inte de "undead in space" som redan finns glömmas bort? Necrons... =) För vore inte en Necronarmé, fast gjord på VoC-undeads från WHFB en riktigt skön armé?

  • Alltså visst skulle det gå att göra en zombie-imperial guard armé. Men dom zombies som jag tänkt mig är en närstridsarmé. Dock så vet jag inte riktigt hur jag ska bygga modellerna, i sluändan så kankse det blir mer en armé av odöda guardsmen som åker runt i rostiga stridsvagnar och har massa vapen.

    Demonerna har jag också tänkt på, men vare sig bloodletters, deomonetter, eller horrors, känns som bra representationer för zombies, och en armé som består till största delen av plague bearers tror jag inte skulle vara så rolig att spela.

    Tyranider skulle kunna vara en god tanke så när som på att hormagaunterna är så fruktansvärt snabba. Det skulle dock fungara att göra en armé med snabba viruszombies, (sådana som finns i massa filmer). Men jag tror fortfarande på orkidén.

    Kanske funkar att göra en nurgle Chaos Marine arme, för så vitt jag minns så var det Typhus som skapade Plaguezombisarna i Eye of Terror. Och så har man nurgle marines och så raisar(summonar) dom plaguezombies(lesser deamons)

    Fortsätt gärna att komma med ideér och förslag.
  • Kanske funkar att göra en nurgle Chaos Marine arme, för så vitt jag minns så var det Typhus som skapade Plaguezombisarna i Eye of Terror. Och så har man nurgle marines och så raisar(summonar) dom plaguezombies(lesser deamons)

    Betydligt bättre än orks.

  • Typhus the new Nagash in Space =) skämt å sido Skulle faktisk fungera riktigt bra med lesser demons oså En greaterdemon och demonprins som "Abbomination" då skulle du kunna göra en riktigt coola Dreads och Defilers

  • Såvida du inte är så jätterädd för att inte få spela med listan på alla turneringar finns ju alltid Lost and the Damned som har zombies som troops och där man kan ta in allierade CSM och IG enheter. Dom har ju fast attack hundar (zombiehundar vet alla är snabba), gamla chaos spawn reglerna då dom är tuffa men långsamma samt lite annat man kan använda för zombie-temat.

    Jag själv har tänkt bygga en LatD armé senare som jag ska kunna använda med LatD codexen samt ork-codexen. Orkernas codex är en av dom som känns lämpligast för LatD, även om tyranids har sina aspekter om man är ute efter en helt närstridande infanteriarmé.

  • Tror att nya Vraks (eller va den heter) har med någon zombie grej.

    Den nya boken FW har gjort eller vad man ska säga.
  • Jo, Lost and the Damned vore ju perfekt men den listan känns aningen inofficiell.
    Om man jämför Chaos Marines och Orks så skulle Chaos funka bra för att representera Typhus armé i Eye of Terror, medans orkerna skulle fungera för att göra en ren zombiearmé, ty då skulle man kunna ha en arme med 100+ zombies.
    Imperial Guards skulle funka bra om man mer är inne på en Ghul/vampirespawn armé.
    Medans Tyranids skulle fungera om man vill ha speed zombies.

    Jag får helt enkelt bygga lite grejer och se vilken typ av zombies som ser häftigast ut.
  • Iofs skulle man kunna ha i stort sett en komplett zombiearmé med chaos också med bara några få icon-enheter. Rent tekniskt sett kan man fylla ut en hel armé av enbart Typhus och zombies om man nu skulle vilja ^^

  • Om du ska slippa förklara varenda turn vad dina saker är för nåt, så rekommenderas Typhus-armén. Det är dessutom enormt mycket coolare med döda som reser sig ur sina gravar än döda som ropar "Waagh!"

  • Såvida det inte är zombies som ropar "Brains!"

  • Jag ska ta och börja provbygga lite efter Fanatic. Jag återkommer med resultatet.
  • Typhus

    7 plauge marines
    fist, 2 melta, icon

    7 plauge marines
    fist, 2 melta, icon

    10 lesser deamons (zombies)

    10 lesser deamons (zombies)

    10 lesser deamons (zombies)

    10 lesser deamons (zombies)

    10 lesser deamons (zombies)

    10 lesser deamons (zombies)

    2 defilers

    1757


    :D
  • 60 zombies, 14 superzombies (plague marines) och en zombie lord (Typhus) + 2 defilers ser ganska bra ut för en zombielista och borde ändå kunna göra nånting mot fienden ;)

  • Jo det var min tanke med listan.

    vill man kan ju byta defilers mot lite obbar också men men..
  • Sådärja, nu är den farliga zombiehorden på gång. Jag ska lägga upp bilder så snabbt jag kan.
  • Coot vill se skynda skynda

  • Jo jag skyndar så mycket jag kan, ska leta efter kameran imorgon.
  • Sådärja. Jag ursäktar dröjesmålet men internet har varit trasigt i över en vecka. Fler bilder är på väg.

  • Ser lite härliga blandingar av modeller där, vad har du använt förutom WHF zombies? Ser riktigt bra ut iaf =)

  • Det är Secrets Of the Third Reich zombies.

    Jag har hunnit bygga ännu mer sen bilderna togs, förhoppningsvis ska det inte dröja lika länge att få upp dom bilderna. (men det är tenta snart så man vet aldrig.) :)

  • Hey om du har nogra extra zombie dela behöver jeg nogra kan köbe eller bytte

    ;)
  • Tror att det skulle funka bra med IG codex där du kan ha enorma horder av Zombies, vilka lätt kan ges furius charge och stubborn.
    Dessutom tror jag ogryns statsen är rätt roliga att leka med speciellt dedoggs.

    Glöm inte heller allies :)
  • Coola figurer förresten!
  • Nya bilder från seijsing!

    1 2 3 4

  • Ser bra ut! Mer zombies!

  • Braaaiiinnss... Must. Eat. Braaiiiinnsssss...

    Me like =)

    Antar att plattformen är en sentinel. men på dne andra blir jag tvungen att gissa chimera?

Sign In or Register to comment.