Nästa Codex?

edited 1 september 2009 21:25 in Warhammer 40k

Space Wolves släpps som bekant nästa månad. Ännu en fokusering på Space Marines i alla dess former...

Det som mest får igång mina funderingar är vad som ligger som nästa Codex i produktionslinjen. Någon som har klarhet över detta? En fundering jag haft är att Tyranids, följt av Blood Angels kan stå på tur med tanke på Space Hulks återlansering.

Kommentarer

  • Vad jag hört så är det tyraniderna som kan stå för dörren, eller möjligen (men jag tvivlar om än de ryktas till nästa år) dark eldars. Sen har vissa pratat om att dark angels inte står långt bort heller, men det känner jag mig tveksammare till.

  • Jag hoppas verkligen dom gör Dark eldar! Det är ett sånt snyggt koncept om dom kan göra det rätt!

  • Som ryktena är nu så ska väl tyranids vara nästa codex efter SW, men man kan aldrig vara 100 % säker :P

    själv hoppas jag att dark eldar kommer snart! vi har ju till och med fått ett litet smakprov i regelboken på det som förhoppningsvis blir deras nya "utseende" ^^

  • Instämmer verkligen med att Dark Eldar skulle behöva nytt Codex. Helt nya modeller med för hela armén om vi ska vara ärliga. DE var ju näst första codex till 3rd Ed. och har inte uppdaterats annat än en v.1.1 av reglerna.

    Med tanke på vilken stil man idag har på de olika alverna i WHFB och på nya Eldar (ffa Harlequins), så skulle jag absolut vilja se lite nytt till DE.

  • jag vill ha dark eldar !!!
    hoppas doch att dom skippar hellhounden ,,, den var faktiskt söt och det är inte en positiv sak.
  • edited 1 oktober 2009 14:14

    Inga rykten längre. Tyranids är nästa codex som kommer i januari 2010.

    http://www.games-workshop.com/gws/content/article.jsp?aId=4500006a

  • Fan va härligt. kul å se om man ska kunna göra en härlig stompa arme med den listan också he he. eller ren geensteeler arme av något slag.

    häärligat värre :D

  • Hurra för tyranider! Är det månne dags att till sist fräscha upp svärmen? Och lika stort hurra för den störtsköna Subscriber-dvärgen där bredvid. Underbar modell!
  • edited 1 oktober 2009 23:38
    Yes, subscriber "dvärgen"....

    Finns "ingenting alls" som påminner en om squats. Nope ingenting, speciellt inte mechandriten eller hjälmen....

    Dock så var den awesome!
  • Det är vid såna här tillfällen jag blir glittrande glad att jag redan har 130+ småknytt målat till min armé, och bara behöver skaffa mig go'bitarna när det blir aktuellt.
  • Småknytt var typ det sötaste jag hört på länge! :)

    Men jag måste säga att jag tycker att Tyranids redan fick en bra uppdatering förra gången modellmässigt. Vad jag hoppas på är att de är att de som med orkerna tar tillbaka lite gammalt fluff. Isåfall så kommer jag dansa i konfetti.

  • edited 6 oktober 2009 20:20

    Har du tänkt fixa ihop en Tyranid svärm, som gillar att äta de där som klär sig i power armour. Sven? :) Redigering av inlägg: Kommer ihåg att du sa att du inte skulle fixa ihop nån svärm, ute bland de riktiga liven. Du skulle ju bara dansa i konfetti. :)

    Jag fick då se en lagom dos coola-projekt visioner som flimrade förbi ögonen, när jag hörde att de får en ny bok... :)

  • Värt att nämna bland de nya modellerna kan ju vara den underbara Trygon Biotitan som kommer med nya COdexen om man ska tro bilderna och källorna som flyger runt på WS...

    Hursomhelst en awesome modell som kommer göra sig extra bra i närheten av lite Raveners...
  • Skulle gärna se en Trygon, men de bilder som finns verkar vara FW's Trygon, samt en konversion av den. Båda bilderna är dessutom från Apocalypse-boken.

    Det finns även rykten om att Malanthropen skulle nästla sig in i codexen.

    Av alla rykten, är nog det mest intressanta det som förespråkar att man skulle kunna köra en full-out Tyranid Warrior lista ledda av en Tyrant. Än så länge är det väldigt mycket rykten och med erfarenhet av tidigare ryktesdiskussioner, är det vissa saker man kan se kommer att falla bort.

    Dock kan jag på ryktesfronten nämna att Phil Kelly sägs vara satt i arbete med Codex: Dark Eldar efter att Space Wolves är färdig. Det finns även spekulationer att Codex: Blood Angels skulle komma mellan, baserat på släppet av Space Hulk och att WD-codexen inte varit så populär. Inte helt osannolikt med tanke på att man ju varvar in en SM-bok mellan varven.

  • edited 8 december 2009 21:43

    Helt klart intressanta släpp för Tyranids i samband med Codexen. Själv är jag klart nyfiken på Trygonen, men också en del annat nytt.

    Tyranidsläpp för januari

  • edited 7 december 2009 22:55

    Mycket spännande där. Men Venomthropen ser en aning ostabil ut för en metallfigur...

    Hm, man kanske skulle skaffa ett gäng tyranider ändå(?)

  • edited 8 december 2009 00:38
    Riktigt coola modeller. Och att Zoanthrope (och nu vidare varianter av denna) förehåller sig instabil är inga nyheter =P Senaste 3 inkarnationerna av denna (inklusive den kommande), som jag kan minnas, har varit instabila. Plast gargoyles? Yes, please.

    Ser riktigt nice ut. Ang. Trygon / Mawloc:

    "This easily the largest Tyranid kit we've ever done: both incarnations are absolutely huge and dwarf even the Carnifex and Hive Tyrant"

    AWESOME. Ju större ju bättre. Jag blir oerhört förväntansfull av dessa pre-orders.
  • Det spritter verkligen i Alien-nerverna inför de nya baggarna. hade personligen hoppats på en plast-lictor, men det här ser ju bra ut ändå. Lite tveksam inför både Venomthropen och Pyrovoren (metall är aldrig helt roligt) eftersom det verkar som om GW vill göra en shooty variant även av deras främsta närstridsarmé. Nåja, så länge det går att variera och anpassa i listan så blir det skoj. Och jag bara drägglar över Trygonen i kombination med plast-raveners!
  • Venomthropen ser ut som den försökt äta en Cthulhu-burgare, men bara kommit halvvägs. Den ser dessutom ut at orsaka akut hjärnblödning om man försöker sätta ihop den. Hoppas den inte är så bra.

  • Jag tror att en hive tyrant med sådana lash whips kunde se rätt badass ut.

  • Måste ju säga att det låter högst intressant att Warriors ska bli Troops och att Broodlords blir uppgradering till Genestealers istället för HQ-choice.

    Någon som har en idé eller åtminstone säkert rykte om nästa Warhammer 40,000 codex? Vet att de släpper Battle Missions som en expansion med alternativa scenarion i mars, men vill gärna ha lite koll på vad som kan släppas i arméväg. I klassisk GW-anda riskerar det tyvärr att bli ännu ett Space Marine codex, fastän Dark Eldar, Necrons och Inquisition (både DH och WH) har större behov av renovering.

  • Var det inte blodänglar på gång efter nids?

  • edited 8 december 2009 22:14

    NilssonHarHund: Var det inte blodänglar på gång efter nids?

    Skulle som sagt vara typiskt GW att varva med ett Marine-codex mellan varven. Har ju varit en hel del tryck på dem att få ut ett eget BA-codex. WD-varianten av BA har inte varit så väldigt uppskattat bland alla BA-frälsta.

    Sen är jag (lite off-topic) förvånad över att GW inte tagit steget fullt ut och gjort samma uppdelning på Chaos. Att släppa ett codex för var och en av de ursprungliga Traitor-Legions, eller i alla fall en till varje gud. (OBS, förvånad, inte ett dugg besviken. ;D )

  • Det vore om inte annat smart med tanke på hypen kring Space hulk.

  • Nya nid´z plastisarna var grymt sexiga. Man kanske ska ska starta upp en 40k armé.
  • edited 12 december 2009 23:34

    Kikade in på GW's mailorder och såg lite vart de olika sakerna hamnat i arméorganisationen:

    HQ

    Hive Tyrant, Tyrant Guard

    Elites

    Pyrovore, Hive Guard, Lictor, Lictor Deathleaper, Zoanthrope, Venomthrope

    Troops

    Termagants, Hormagaunts, Genestealers + Broodlord, Warriors, Ripper Swarms

    Fast Attack

    Gargoyles, Raveners, Red Terror

    Heavy Support

    Carnifex, Trygon, Mawloc, Biovore, Old One Eye

    Osäkert om "karaktärerna" följer med in i codexen, men de finns i alla fall att beställa, utan att vara Collectors Range.

  • Nästa kodex är Tyranider. Sjukt mycket regeländringar. Skål.
Sign In or Register to comment.