Världens bästa och snyggaste Ogre Kingdom-armé

edited 26 november 2007 18:46 in Warhammer fantasy

Det skulle vara den jag skulle göra nu hade jag tänkt ;) Jag hade tänkt på att försöka ha ett litet tema i varje enhet och att varje ogre i armén skulle vara konverterad till viss del. Helt enkelt mer action än standardmodellerna. Hade tänkt typ folk som tacklar hästar, lyfter grejer, slår sönder grejer, avfyrar sina kanoner...etc.

Det enda trupptyper som i princip är spikade är:

  • Leadbelchers (1 eller 2 st enheter )
  • Ironguts ( par enheter )
  • Bulls ( par enheter )
  • Gorger ( 1 eller 2 )
  • scraplauncher

Har inte jättestor koll på vad som krävs för armén ska bli bra, så tips är väldigt välkommet! Även tips på konverteringar etc. skulle vara bra.

Kommentarer

  • Du bara måste ha en enhet samurai ogres.

  • Ett bra tips kan vara att kolla in Ogre Stronghold, där finns en hel del matnyttigt, både vad gäller armébyggande och konverteringar. Själv är jag av åsikten (och de flesta med mig tror jag) att en hyfsat konkurrenskraftig OK bör ha en kärna av några enheter guts a 3-4 st, några liknande små bullenheter samt i huvudsak bestå av butchers characterwise. Därutöver funkar säkert det mesta, du verkar vara inne på rätt spår!

  • Kineater känns som ett måste om din tyrant kommer att hålla sig med resten av ogersarna.
    Longstrider och bullgut är schyst om han är en ensamvarg.

    Av egen erfarenhet så brukar mycket smpunitsfungera bra men en stor enhet med gutts är altid bra. 3 butchers som många på ogersstronghold verkar spela med vet jag inte om jag skulle köra med men två butchers är nice. En bsb brukar vara ganska viktig.
  • Coolt, jag håller också på med en helkonverterad OK armé, eller snarare höll jag på med den, tills Marines blev mer intressant, jag vill se bilder asap!
Sign In or Register to comment.