Imperial guard projekt

edited 24 augusti 2009 16:22 in Figurmålning etc

Håller på med ett Imperial guard projekt, och grådaskigt krig är temat för dessa. Här kommer lite bilder, är i princip klar med en infantry platoon och håller på med lite fordon och liknande nu.

Lascannon team:

Scout Sentinel:

Kommentarer

  • Coolt med nya försvarsmurarna!

  • Ser jävligt nice och lovande ut =)

  • Fler uppdateringar to come, bara jag kommer ihåg att ta lite bilder.

  • Riktigt snyggyt, enkelt men väldigt effektfullt färgschema. Om du orkar skulle du kunna göra nightfighting känsla genom att lägga på lite source lighting här och var.

  • edited 26 augusti 2009 23:56

    Lite uppdateringar:

  • Coolt coolt

    ps hur blev Rough Ridern?

  • Det är väldigt, VÄLDIGT realistiskt. Jag skulle nog önska mig liiiite mer färg på gubbarna. Just nu är de mest svarta med grå highlight. Det är risk att det ser tråkigt ut på spelbordet. Till exempel kan glaslinserna på gasmaskerna vara en möjlighet att få in lite färg.
  • Ser bra ut.. Förhoppningsvis så ses vi på slagfältet i vinter :)

  • Hur skulle det se ut med Chardon granite rustning istället för codex grey eller vad det nu är. Skulle förmodligen fortfarande vara en ganska realistisk uniformsfärg och samtidigt ge lite mer variation på dem.
  • Dessutom är gjutskäggen rätt tydliga på en del av huvudena - meltakillen speciellt...
  • edited 1 september 2009 10:19

    Det är alltid roligt med kritik, men vad det gäller denna arméen så är det 2 saker jag vill ha. Att det går fort och att jag tycker att det ser häftigt ut. Hade jag viljat go all the way hade jag inte målat med washerna på detta sättet.

    Med det tänket så blir det inte nån förändring. Färgade linser och sourcelight får isf bli i efterhand, men det får bli senare. Om den här tekniken gör att jag kan måla 6 heavyweapon teams och en chimera på en kväll och ändp få det klart spelbart så blir det inga förändringar i det. Vad det gäller gjutningen så är gjutmären innåt på huvudena på modellerna och det är lite svårt att åtgärda.

  • Jag menade mest ovansidan på hjälmen.

    Och man målar som man själv tycker det är bäst. :) Jag ska inte lägga mig i det i överkant.
Sign In or Register to comment.