Legion - ett sällskapsspel för figurspelare

edited 18 augusti 2009 12:06 in Figurspel
För många år sedan spelade jag ett par gånger brädspelet RISK med mina släktingar och blev minst sagt förtjust. De senaste åren har jag själv försökt hitta spelet i diverse butiker men det närmaste jag kommit har varit en Transformers-variant vilken inte var speciellt lockande att köpa - trots det löjligt låga priset.

För någon vecka sen då jag var inne på den enda butiken i stan som säljer GW-produkter för att köpa en GW-väska för förvaring av spelredskap såg jag Warhammer-expansionen Mighty Empires stå på hyllan. Då kom jag på idén att man skulle kunna spela RISK på den istället för på en vanlig RISK-spelplan även om man då var tvungen att skriva lite egna regler för att kunna spela. Sagt och gjort - här är resultatet:

http://rapidshare.de/files/48145416/Legion.pdf.html

De flesta av er som läser det här har säkert ingen möjlighet att testa reglerna men ni som har det - berätta gärna vad ni tycker!

Som ni säkert förstår då ni läser reglerna så kan man även använda regelsystemet till att spela Warhammer-kampanjer.

Min bror som avskyr RISK har faktiskt ett par gånger själv frågat mig om jag vill spela Legion men om detta beror på att han tycker att det är ett roligt och bra regelverk eller för att han alltid vinner förblir ett mysterium.

Kommentarer

Sign In or Register to comment.