Space Hulk

dea
edited 17 augusti 2009 09:17 in Figurspel

Nu har GW visat vad Secret boxen innehåller, Space Hulk

Den släpps 5:e september och finns att förhandsboka i er lokala butik

/Andreas

Kommentarer

  • Sweet! Jag surfade runt på ebay bara för några månader sen, spanandes efter en gammal kopia

  • COOOOOOOOOOOOOOOOLT!

    Jättetuffa terminators! Me likey! Jag tar ett!

    /Oskar

  • Mycket snygga genestealers också.

  • Verkar vara en hybrid av gamla (v.1.0) grundbox och Deathwing, samt lite nytt med tanke på Broodlorden. Frågan är bara om Terminators får köra med närstridsvapen i större utsträckning. Noterar att både Heavy Flamer och Assault Cannon finns med, men skulle väldigt gärna ha både Thunderhammer/Stormshield och Lightning Claws. Någon som vet något om närstridsbeväpningen?

    Kan ju som ägare av gamla boxen säga att modellerna utvecklats en hel del. Jämför man gamla Terminators med dessa senaste är det minst sagt mils skillnad.

    Funderade på reglerna, hurvida de var bättre/sämre än orginalet, men kom på att det spelar mindre roll. Har ju orginalet och om det nya inte är bra, kan det ju vara trevligt med nya bräden och modeller... ^^

  • Jag får en känsla av att bland annat objektivmarkörerna kommer finnas på ett stort antal 40k-bord i närheten av dig från och med i höst.

  • Förhandsbetalade en hunka via PG idag, känns bra att veta (i den bästa av världar) att jag nästan är garanterad ett ex. att lägga mina svettiga vantar på. Mmm...Sneakers... Synd bara att mina andra 'Nids är så "fult" målade, synd på så snygga figurer om man skall kasta in dem i den vanliga armén.
  • Åh nej! Nu blev jag sugen på att bygga en space hulk-temad nidlista (hoppas man får ha flera brood lords i nästa nidcodex).

  • Ännu mer info

    For the Blood Angels there are 9 Terminators equipped with power fists, storm bolters, lightning claws, a chain fist, a heavy flamer, an assault cannon, 2 Sergeants and a Librarian. Opposing them are 22 Genestealers. And a Broodlord.

  • edited 17 augusti 2009 15:43

    Börjar bara fundera om terminatorna är väldigt specifikt för blood angels, eller om det finns möjlighet att måla upp dom till andra chapters. Någon som har lite inside info gällande det? Är personligen inte superinsatt i SM och alla varianter, men vill gärna veta.

    Edit: (Läses med glimten i ögat) Kom bara på den roliga saken med GWs principer om baser numera... Det syns ju att dessa 'nators har ganska minimala baser, så rent regelmässigt från BRB måste du använda dom baserna om du vill spela med dom i vanliga 40k matcher ^^

  • Verkar ju modellerat dropformade stenar på en del rustningar, men då de är plast är det knappast problem att karva bort dem med skalpellen och greenstuffa dit annat.

  • Det var det jag tänkte på, har för mig att dom märkena är oerhört BA, men tänkte i liknande banor att man borde kunna fila bort märkena och bara ha slätt i värsta fall. (eller använda bits/transfers och ersätta med)

  • Bestämde mig för att förboka/köpa ett ex, tror man kan ha mycket glädje från det här kittet, och som minst så är det riktigt snygga modeller man får =)

  • Figurerna är ju gudomliga, men vad tusan har de gjort med brädet? De där bitarna är ju inte alls snyggare än det förra Space Hulk. Väldigt tråkiga bitar.

  • Det ser ut som att ryktena om plastterräng bara var önsketänkande på internätet. I vilket fall som helst så verkar den nya boxen vara mer avancerad än den förra. Förra utgåvan hade vare sig Librarians, så många vapenvarianter eller Brood Lords.

  • Vansinnigt snygga figurer. Undrar hur man skall måla Terminötterna, tro?

    Angels Sanguine, kanske?

    Angels Sanguine

    Det borde gå att klistra dit en plastdödskalle på BA heraldiken, om man skär ner blodsdroppen litegrann. Och plastdödskallar har man ju ett par...

  • Det blir nog vanliga blodänglar för mig. Desto svårare att välja färger till genestealers.

  • Dea, kommer Fantasia att få in ett demo-ex innan releasen, så man kan peta lite på grejjorna?

  • Dea: Hur många ex utöver de förhandsbokade kommer du att få/ta hem? Är det kört om man väljer att avakta?

  • spelbrädet ser precis likadant ut som det jag har i källaren... men shit vilka snygga figurer!!!
  • Var och beställde och betalade min box. Fick då reda på att de som endast betalar lite vid beställning har på lördagen eller senast måndagen på sig att hämta ut. Efter det blir dessa boxar tillgängliga för andra som vill ha.

    Jag betalade direkt, för då vet jag att jag garanterat har min box.

  • Dea: Hur många ex utöver de förhandsbokade kommer du att få/ta hem? Är det kört om man väljer att avakta?

    Garanterat 40st men förmodligen kommer jag att få några till men vet inte hur många. 34st är förhandsbokade i dagsläget, så jag vet inte hur länge det kommer att räcka

  • Hur lång tid tar era timers på sig?

    Min tar 2:46 åt ena hållet, och 2:31 åt det andra. Den på Fantasia låg väldigt nära 3 minuter åt bägge hållen.

    Likformighet och kvalitetskontroll är tydligen inte något som GW's kinesiska underleverantörer bryr sig om.

  • Kör med elektronisk klocka, eller en äggklocka om sanden inte följer SI-standard gällande tidtagning. ;)

  • Om någon har terminatormodeller över så kan jag vara intresserad, eller möjligtvis om någon är intresserad av att dela på lådan.

Sign In or Register to comment.