Space Marine Målar-log!

edited 6 augusti 2009 02:34 in Figurmålning etc

Tjenare internet! Eller ja, det mesta av internet i alla fall. Allt med internet är inte fint.

Jag har på sista tiden tänkt bygga mig en "god" armé, och har skapat mig ett under-chapter till iron Hands, enkelt kallade för "Emerald Gauntlets". Jag tänkte bara visa några små bilder från mina skapelser (mest för min egen skull, men även för att jag gillar att visa upp mina kreationer) och lite konverteringar. Ta en titt!

Ja här var det Dreadnought så det står härliga till!

Och givetvis så har den en liten finurlig funktion (tack för tipset Forcemajeure, min guru) Let there be pimp!

Man kan på bilden nedanför även ana min lilla turret-konvertering (mest på skoj). Mängder av scouts och smask!

Sen finns det en del vanliga trupper också, såklart

Sen finns det alltid mer bilder att titta på!

Nu får ni vara snälla med mig, forumfolket. Jag är mest lurker här, akta så ni inte skrämmer bort mig.

Kommentarer

  • Ser riktigt nice ut det där, fina konverteringar =)

  • Tjusigt! Det ser väldigt välgjort ut.

  • Tanken är givetvis att samtliga Dreadnoughts ska ha någon slags belysning. I olika färger, såklart, så man ser skillnad på dem :P

  • Pimpade Dreads! Självklart! Ser fram emot fler bilder.

  • Är den första dreaden målad typ boltgun metal och sedan washad i thraka green?

  • Den första dreaden är endast axelpartierna delvis boltgun metal (med codex grey under och en lätt dhemri stone drybrush). Har inte använt någon thraka green, men avrundade modellen med ett nästan heltäckande lager badab black.

  • Håller för tillfället på att bygga ihop en Rhino. Jag har krånglat till skapandet genom att göra magnetiska dörrar och gängor till topp-hatchen. Men den blir nice, jag är nöjd med det jag gjort hittills. Med lite hjälp av mina rumskamrater har jag lyckats skrapa ihop lite bitz. Jag kom fram till att dessa bitz skulle enkelt kunna finurlas ihop till en ganska nasty Techmarine. Här är resultatet (ursäkta den dåliga bildkvaliteten)

    Techmarine! Techmarine igen!

Sign In or Register to comment.