HUMBLE - Rostertråd

edited 23 juli 2009 20:13 in Figurspel

Tjenare allihopa! Eftersom jag spelar HUMBLE med mig själv så fort jag får en stund över (sjukligt hög BB-pepp just nu) så tänkte jag starta en Rostertråd så att jag och andra kan hålla koll på de lag som spelar i mini-ligan. HUMBLE är en "perpetual bloodbowl league", det vill säga, den startar inte om med jämna mellanrum, så därför tyckte jag att vi kan kosta på oss en tråd bara för lagen.

Cloudlust Crusaders (Chaos)

## Namn Pos Skills inj com td int cas mvp spp value
1. Cloudlust Chaos Warrior Claws 2 2 14 120
5. Flabbertrunk Chaos Warrior Dodge 1 1 8 130
8. Bubblebelly Chaos Warrior 100
14. Globgut Chaos Warrior 100
16. Rhanshanks Beastman 1 60
  • Re-rolls: 3
  • Fan factor: 1
  • Treasury: 120k+ NHHs winnings (slå en tärning när du har tid, vi hade inga FAME)

Team value: 600k

Kommentarer

  • edited 23 juli 2009 21:18

    Man får conceda utan straff om man inte kan ställa upp tre spelare (vilket jag antar att han inte kunde) :) Så tyvärr får du ingen extra MVP heller.

    A player that concedes (see page 15) before setting up for a kick-off where he could only field 2 or less players suffers no additional penalties.

    Ser ut som ett bra lag dock! Ska koka ihop något elakt och utmana dig någon gång...

  • edited 23 juli 2009 22:43

    Jo, så du får glatt plocka bort lite SPP där. Vettigt också att låta ligan löpa längre än bara nu under sommaren. Kul med lite HUMBLE vid sidan om BUBBLE. Fast nu ska vi inte diskutera sånt här egentligen.

Sign In or Register to comment.