början på mitt vampyr lag

edited 13 juli 2009 15:37 in Figurmålning etc

Mina thralls thralls Dom kommer inte vara målade sådär, ska måla om dom senare och kan posta bilder då också

och detta blev resultatet

tada

Kommentarer

  • Haha, riktigt coola!

  • edited 20 juli 2009 09:54

    !"ideén" var att eftersom att dom blir blodsugna på var och varannan match så ska de ut som det också (inget säger att de dör ;D ) och sen så ska deras Armour 7 representera att de härdats av att leva på lite blod och tål lite mer än en vanlig människa^^ ;p

  • Jättebra!! Ska bli kul att se dem med lag-färger. Hjälmarna blev riktigt bra.

  • sen undrar jag. kommer ha 5 av dom dära.. visst kan jag göra dom andra 4 som, jag hade tänkt, med milita kroppar och sånt, eller kommer det se ut som skit?

  • Jag tror inte laget blir lika enhetligt om du har olika figurer som samma position. Jag skulle nog försöka köra alla lika. Och kom ihåg att det kan vara värt att skaffa några extra spelare, eftersom du kommer att vilja köpa fler när du kör en liga :)

  • Riktigt coola! Blev bättre än jag trodde. Jag håller med Hemlighållaren; det kommer bli förvirrande med olika modeller på samma position och inte alls se lika enhetligt ut. Försök fixa fler ghouls! Du kommer vilja ha 10-11 thralls i en liga.
  • jag har 10 ghouls, men dom är inte i samma pose...

  • är det nån som har några spontata tips om hur man bör spela med laget? taktik och vidare :)=

  • edited 21 juli 2009 18:28

    Ha inte mer än en vampyr mindre än du har rerolls (ungefär) - använd Thralls sparsamt. De är långt ifrån värdelösa, men se till att hålla dem utanför fara.

    Ta alla 2-tärnings-blocks du kan få, men se till att skydda dina vampyrer ordentligt, det kan vara värt att dodga ut några thralls mot slutet av din tur för en chans att förbättra din position, men se till att det inte är jätteviktigt om thrallen står upp eller ligger ned när rundan är slut, om du ska dodga.

    Annars - använd Hypnotic Gaze för att bryta cage, staggered line och liknande försvar - kom ihåg att tackle zones påverkar detta. Se till att vampyrerna inte blir slagna på för mycket, och hamna inte i block-dueller med dina vampyrer - de är till för viktigare saker (ball-handling, punktmarkeringar, blitzar).

    Kommer inte på så mycket mer på rak arm, annat än att alla generella tumregler gäller för vampyrlag också... Ja, just ja, se till att om du ska flytta din vampyr någonstans på planen, flytta den sämsta thrallen du kan flytta (så länge du inte behöver slå för att flytta honom) dit först, så du slipper slösa värdefulla RRs på Blood Lust. Kom ihåg att du kan använda Hypnotic Gaze även om vampyren fått Blood Lust! (Viktigt!!!)

    Edit: Osäker på hur ny till Blood Bowl du är, men slå så få och så säkra slag som möjligt. Börja med de lättaste/viktigaste och jobba dig nedåt. Om du inte visste detta redan. Jag har själv svårt att bestämma mig för om jag ska göra lätta men relativt oviktiga slag före svåra men viktiga...

  • tack och bock för denna info. ska ta med mig den i min gröna coach pärm ;p (btw har spelat en match BB)

Sign In or Register to comment.