Blood Bowl: Nippon Kappas

Hejsan! Här kommer lite bilder på mitt lag i BUBBLE 2!
Först team-loggan!
Teenage Mutant Nippon Kappas

Och eftersom vissa bilder var för stora så sätter jag in länkar istället. Jag har siktat på en "verkligare" feel hos figurerna och använder bara Adeptus Battlegrey som skuggning.
Team photo
Team photo
Linemen
Skal

Blitzers
Catchers

Samt en WIP coach: Sleenter
Coach Spleenter

Slann har hittills visat sig vara ett intressant lag att spela. De arbetar ungefär som alver, och har inte visat någon större skicklighet åt Bashar-hållet. Jag har mött både Elf och Nurgle, och spelat lika båda matcherna.
Jag ser verkligen fram emot fler matcher!

Kommentarer

  • Woah dom här var verkligen hur coola som helst! =D

    Min enda kritik är att de vita strecken på baserna blev för många.

  • Jag brukar vilja ha streck på alla spelare, för att jag gillar hur det ser ut, men nu har jag begränsat mig en smula. Dock så borde jag ha försökt härma linjerna på planen. De streckade linjerna blev för korta.

  • Oj, det här var något av det häftigaste jag sett! Så klockrent.
    Vad har du använt för andra delar än kroot?
  • Verkligen verkligen coola :) Det kommer nästan vara jobbigt att skada så fina spelare...

  • Det är jobbigare att få dem skadade :)

    Jehenna, det är Kroot rakt av, med skalade huvuden och greystuffade skal och bandanas.

  • Riiiiikigt snyggt team, både målningsmässigt och konverteringsmässigt! Ska bli kul att se dem i verkligheten. Ska du inte måla ögonbindlarna på blitzers i olika färger? Exempelvis en röd, en orange, en blå och en lila ;)
  • edited 11 juli 2009 20:42

    Jag sparar Röd och Orange till folk med speciella skills eller roller i laget. Typ Röd bandana på stripparen.
    Det är dock sjukt irriterande att mina blitzers blev bäst, men jag kommer typ aldrig använda dem.

  • Brutalt hårda! Jag förstår inte riktigt namnen bara, är det tmnt på något annat språk eller var kommer det från? Ursäktar med att jag är ren 40k entusiast so far om det är något från slann som alla inom fantasy vet vad det betyder. Nåja, klart hårda och snygga på alla sätt och vis.

    Enda kritiken jag har är att du kanske kunde fixat lite snyggare gräs...

  • @martin: Nippon är en plats i japan (här jag nästan säker på) och "kappa" är en sköldåpadde "demon" eller vad man ska säga :)

  • Nippon ÄR Japan (på Japanska). Kappa är en sköldpaddsdemon ja, har enligt sägnen en skål med vatten på huvet och lurar barn ner i vattnet á la Näcken. Tänk vad man kan lära sig från Bamse :p
  • Det är också vad feodal-japanerna kallar Turtlarna i filmen Turtles 3, just eftersom de påminner om flodsandarna. Och Nippon är faktiskt Warhammer-landet som motsvarar japan.
    Namnet följer alltså den gamla klassiska formen på Football-lagnamn: [Plats] [Mytologisk-varelse].

  • Som jag sa när vi spelade genialt och lysande!

  • När får vi se en April cheerleader/assistant coach?

    Jag blev grymt sugen på att göra oppositionen, dvs The Foot Clan. Fast det får bli till en senare säsong.

  • Vad roligt att du nämner The Foot... Jag har börjar klura på dem redan, med Necrons som grund.

  • Tja, åtminstone i TMNT 2 - The arcade game (till NES) är de robotar. Jag tänkte dark eldar som utgångspunkt. Med necrons lär det bli en hel del green stuff.

  • edited 20 juli 2009 15:59

    Du får lov att säga Turtletime innan varje match nu. :)

Sign In or Register to comment.