Terräng byggar dag FOW

edited 21 november 2007 07:08 in Figurspel
Hej jag tycker att vi borde fixa en terräng byggar dag till Flames of war i umeå... så att vi får lite terräng till F.U.S.K. lokarler.. jag kan ju inte alltid vara på klubben :)

vad tycker ni om det ???

Kommentarer

  • Utmärkt idé. Men hur ska vi kunna komma överens om vilken typ av landskap man ska bygga till :D
    De där fina små husen jag såg igår, är de köpta eller byggda?
    Fungerar det så att man kommer ett gäng och bygger terräng till föreningen eller till sig själva? Hur gör man med material och så?
    Jag skulle lätt vara med iallafall, förutsatt att jag har möjlighet.

  • Dom ryska husen du såg igår är hälften köpta på internet och hälften gjuntna i båtplast ( Resin ) en liter båtplast kostar ca 180 kr och det blir ca 5-8 hus.
    jag tycker att vi bör fixa terräng till ostfront samt till afrika. vi delar upp oss som kommer i två grupper ena ostfront andra afrika.

    vi behöver skog och kullar till ostfront... så vi måste samla lite pengar till träd ! frigolit finns på klubben :)

    till afrika behöver vi mera kullar och klippor.. men här behöver vi lite färg från färg och tapet till spel bord samt till alla kullar och klippor...( det är roligare om man har samma färg på underlaget som terrängen )
  • Det rullar ju en terrängbyggarcirkel på torsdagarna då jag och T3 bygger terräng, ni är alla välkommna. vi bygger ju mest 40k och fantasy terräng, men om inte annat vet vi vad för material o.s.v. som föreningen har tillgängligt.
  • edited 22 november 2007 08:12
    Det låter ju bra :) Då får det bli på en torsdag då...
    Men efter turneringen bör vi göra en kraft ansträngning till FOW för det finns för lite terräng till det... hoppas att folk vill hjälpa till för som det ser ut nu så är det jag och Tim som har all terräng.
    Och vi kan ju inte alltid vara på klubben.
  • Flyttad till FUSK och ändrad titel

    //Moderator

  • Om det blir någon terrängbyggar dag framöver så är jag intresserad att hjälpa till. Det är ju för det gemensamma bästa.
  • Ja, jag menar. allt för Stali-*host* the greater good...
  • Za Stalina! hehe
    Hörni har ni något förslag? Vore ju kul att bygga tillsammans. Arbetsglädje och kamratanda! Vi kan bygga gyllene vetefält och små stålverk.
  • Jag tycker att vi bygger skog och kullar.
  • Men Seising vill inte du helre vara ute i öknen med britterna där funkar väl inte skog eller :) nä seriöst jag kan definitivt hjälpa till bara jag kan komma från universitet så, vet inte hur mycket jag kan hjälpa till med men nåt ska man väll klara
  • @ Perkanis: Det lär väl inte vara något problem att slita sig från universitetet med tanke på hur mycket tid du spenderar på föreningen. :P

    Men jag tycker att vi kan sätta oss och snacka angående terrängbyggande. Jag anser att vi bestämmer en tid då vi samlas på föreningen så kan vi dela upp oss i terränggrupper som koncentrerar sig på olika "theatres of war" så att vi får ostfront-, afrika-/medelhavs- och normandieterräng. Vad sägs om någon torsdag framöver, kanske redan nu i veckan?
  • Jag har träning på torsdag så jag kan i alla fall inte då.
  • haha Anders vänta du bara du kommer knapt se mig på 3 veckor snart på grund av universitet
  • edited 26 februari 2008 06:54
    Jag har pratat med T3 och det låter som om det blir en turnering i FOW ca 16 mars... så vi bör fixa lite terräng innan då..?
Sign In or Register to comment.