För er som gillar blood bowl. PC.

edited 28 juni 2009 21:20 in Off topic

http://bloodbowl.nexway.com/index2.html?REF=671320&Cur=978

Vad ska man säga, 49.99€ Blood bowl till pc, tydligen så verkar det klart.

Hoppas denna tråd är nåt som uppskattas.

Kommentarer

  • Om jag minns rätt så betatestade Setomidor det.

  • Det var release natten mot fredag förra veckan, och det kan absolut rekommenderas till er som gillar Blood Bowl och/eller ett vettigt dataspel!

  • Japp, jag var med i betan och de har faktiskt lyckats riktigt bra!

    Det släpps i butiker i September, och då ska även en Xbox 360 version släppas.

  • Tackar. Visste inte att det var släppt. Klart och betalt.

  • Det är riktigt bra! Även om AI verkar ha betydligt tur med "tärningarna" än en själv :)
  • väldigt få lag att spela med, och väldigt ostabila servrar för närvarande, känns mest som en beta när man försöker spela, sjukt att man har betalat fullt pris för ett så ostabilt spel :(
  • Kan man inte spela Single-player då? :) Många spel har ingen multiplayerfunktion alls (spel från 90-talet alltså).

  • Verkar onekligen intressant, men jag vill gärna höra lite betyg på det innan man pungar ut dom där 500-550kr för det. Har aldrig lirat det TT, men det här kanske blir ett startskott isf? ;) (Precis vad man behöver, ett nytt spel att måla modeller till ^_^)

  • Jag köpte det har bara idlat i single player ännu Laddnings tiderna är väldigt långa men spelet är helt ok

  • Dom som lirat/lirar TT varianten kanske kan säga något om hur likt det är?

  • Det är väldigt likt pretty much taget direkt ur regelboken. Jag är besviken på realtime funktionen som den är nu hade de kunnat skippa den. jag hade velat ha ett blood bowl med madden look det hade varit grejjer

  • jo man kan spela singleplayer, tyvärr är datorn för lätt (även på hard) men jag har hört att det finns addons att tanka hem så datorn blir bättre, och det är precis som TT versionen eftersom... ja dom har gjort det så.
  • prova att spela online i blood bowl ligan det är riktigt nice att möta folk från andra länder :)

  • Köpte detta spel på releasedagen, riktigt vackert gjort och har potential att bli ett riktigt bra spel. spelade det intensivt första veckorna, nu håller jag på med annat för tillfället medans de fixar spelet som i bästa fall kan ses som en tidig beta, tyvärr.

    Flera skills fungerar inte som de ska göra, diving tackle, mighty blow+piling on, flertalet skills som inte appliceras på re-rolls. UI:t låser sig när du ibland ska fatta beslut om någonting som händer out of frame eller utan att du har loggen synlig.

    Sedan läggs inte Journeyman-spelares värde till lagets team value, så lag med flera Journeymens får även sjuka mängder inducements.

    Multiplayer är komplett FUBAR. Alla som kan lite om programmering (eller alla som ids läsa diverse guider) kan fuska obegränsat, eftersom serversäkerheten är lika med noll. Du kan göra startlag med enbart wardancers eller 7-8 goblin motorsågar. Du kan ge alla spelare 12-6-6-12 i stats. Detta är ju dock ganska märkbart för andra spelare men det ska även gå göra mer subtila ändringar som att ta bort chansen att CAS resulterar i permanenta skador. (Detta är hörsägen, men många personer på cyanids forum som är dedikerade blood-bowl spelare och som vill att detta spel ska fungera bra verkar ha bekräftat det, Ni kan läsa tråden själva om ni vill, de väntar fortfarande på svar från någon av deras programmerare

  • Ajdå. Låter som att programmerarna blev lite pressade i slutet av utvecklingen.

  • Följer utvecklingen av det här med intresse då jag funderar på att köpa spelet.

  • Hmmm hade funderat på att köpa spelet, till största delen för multiplayer, men kommer nog att avakta ett tag till. Hoppas de lyckas fixa buggarna snart innan de tappat för många spelare.
Sign In or Register to comment.