Ulthwe Eldar

edited 4 juni 2009 23:08 in Figurmålning etc

Med både Saim-Hann och Iyanden klara är det dags för nästa craftworld – Ulthwe (den tänkta listan).

Sist jag målade svart i stor utsträckning var med Sisters of Battle kring 99-00. Färgschemat är inspirerat av lila Dark Reapers från gamla Codex: Craftworld Eldar och Howling Banshees Shrine of the Song of Death (WD 323). De senare hade en snygg beneffekt som jag försökt efterlikna.

Denna Dire Avenger exarch får fungera som testmodell, då den har både tyg, rustning, shurikenvapen, gemstones och hår. Det torde fånga det mesta som behöver målas senare. Att jag inte tänker så långsiktigt oftare? Alla detaljer är inte klara än, men det borde ge en bra bild ändå.

Särskilt nöjd med benpartierna. Lämnade armarna utan blåton för att visa skillnaden. Har inte riktigt bestämt mig för om väldigt mörk blå (axlarna & benen) eller mörk grå (armarna & manteln) är bättre.

Förbättringsförslag?

Kommentarer

  • Angående baser tänker jag mig ljusbrun ökensand med lite grå stenar här och där. Kanske några solblekta skelett och svartbrända grenar också.

  • Det snygga med Ulthwe's färgschema är den stora kontrasten mellan det svarta och den kompletterande färgen. Den benvita färgen på Dire Avenger'n är i mitt tycke lite för mörk, däremot är den inte klar som du skrev tidigare. Du får ta med dig figuren till föreningen så man får se noggrannare på den, men ljusa upp det vita så kommer det där nog bli nice! Go Ulthwe!

  • Ja, ljusare ljus...eherm.
Sign In or Register to comment.