LAB: Ett dött figurspel

edited 3 juni 2009 11:47 in Figurspel

Hejsan allihopa!
Jag tänkte höra hur många det är som har figurer eller regler till spelet LAB från det nedlagda svenska spelföretaget Cell Entertainment. Jag har själv en hög som jag aldrig riktigt fått chansen att använda ordentligt. Om det finns intresse skulle man ju kunna försöka ge liv åt spelet igen (pun intended)!

För er som inte vet så är det ett turn-based strategy collectable miniature boardgame där man tar rollen som galna vetenskapsmän som skapar monster i sina laboratorium och strider mot varandra. En stor del av spelet är att bygga ut sin bas för att kunna skapa grymmare monster. Jag tror att det spelet egentligen föll på var att som med alla Cells spel (utom 1999) så köpte man boosters med slumpmässigt innehåll.

Om någon i Umeå-trakten är sugen på att testa så skulle man kunna ordna det. Jag har iallafall nog med monster och byggnader för mindre strider.

Kommentarer

  • Jag har lite cell-gubbar, dock lite ont om tid denna vecka.
  • Trevligt trevligt! Ska vi ta en match i helgen eller nästa vecka?

  • Jag har testat spela lite hemma och kommit fram till att reglerna är ganska "work in progress". Det finns några punkter där man måste bestämma vad det är som gäller eftersom det inte framgår så väl i den svenska regelboken iallafall. Jag kan tänka mig att den engelska är tydligare eftersom spelet uppenbart skrevs för engelska.
    Jag ska se om jag kan skriva några nybörjar-regler till spelet. Det är ganska mycket att hålla reda på, men en del skulle man nog kunna dumpa för att komma igång lättare.

  • Alltså jag har aldrig spelat spelet eller så, men jag vet att jag köpte fem boosters när Dea hade dom på utförsäljning.
  • Jag köpte 5-6 Troll starters när Wizard-games hade dem på utförsäljning. Så den tjocka typen av monster finns det gott om, samt Kryokammare och några vanliga maskiner.

  • Har du någon regelbok? Skulle kunna vara intressant att kolla i.
  • Jag borde ha en hel hög, men har bara hittat en. Hittar jag någon till så kan du ju få en!

  • Jag dumpade mina grejor i F.U.S.K.s bitbox för några månader sedan och så vitt jag vet ligger dom fortfarande där ifall ni är sugna att loota lite.

    På tal om Cell-spel, ingen som är sugen på att spela krasch?
Sign In or Register to comment.