Rapport från Dansk Bloodbowlturnering

edited 1 juni 2009 21:51 in Figurspel

Kul läsning! Synd att tärningar inte verkar varit med dig.. vampyr-spelare som aldrig slår 1:or på blood lust är ju bara äckligt! Hur kändes skallen efter 8:a BB matcher på två dagar? (och x antal snapsar.. inte så många i ditt fall dock ;p)

Kommentarer

  • Trevlig läsning. Men vad hade du gjort av cas-magin från bubble-ligan?

  • En till fråga, det lät som det var rätt hårt foul-klimat, känner du att du kanske skulle nergraderat ett par spelare för att få fler eller alternativt få in en apotekare?

  • åter igen, är jag på fel sida av casualtekriget.

    ....eller så spelar du Skavens, men av någon anledning har inte dina tärningar hemma i sverige insett det? ;0)

    Låter iallafall som att du haft kul och det är ju huvudsaken! Mer lirar-vänlighet i turneringar!

  • edited 1 juni 2009 18:06

    Grymt kul faktiskt, men alla var rejält bra på att spela :) Lizardmenspelaren jag mötte i match två kom ganska långt ned, men han (som alla andra) visste precis hur man ska ställa upp för att kunna göra one turners och så vidare.

    Egentligen inte så många fouls, eftersom många lag bara själv hade 12 spelare (eller tom 11). Vissa lag, som undead, har ju tillgång till 13-14 spelare utan problem, och då har man väldigt bra marginaler att foula. 12 Skavens var klart för lite i det här formatet, men samtidigt får man inte in så många fler utan att börja kasta ut bra spelare eller re-rolls. AV 9 is the shit...

    Väldigt många valde att spela första matcherna med lite färre re-rolls, och sedan ta leader för att komma upp i ett spelbart lag. Kanske hade varit ett alternativ för mig också.

  • Kul läsning! Synd att tärningar inte verkar varit med dig.. vampyr-spelare som aldrig slår 1:or på blood lust är ju bara äckligt! Hur kändes skallen efter 8:a BB matcher på två dagar? (och x antal snapsar.. inte så många i ditt fall dock ;p)
  • I didn't know Bloodbowl was a drinking game!

  • Hemlighållaren: Tror att det är mest att danmark är ett alkoholiserat land ;) På slutet spelade två killar som missade finalerna om vem som skulle få flest-CAS t-shirten, och de kom överens om att dricka en liten shot varje gång någon gjorde en CAS, en TD, använde en re-roll eller använde en skill... En av dem (han som vann...) lyckades faktiskt hålla sig vaken och stående över prisutdelningen (mha. en vägg), medan den andra log och sov i ett hörn när jag åkte.

    barrskog: Ganska mör i huvudet ;) Men samtidigt var det kul att spela så mycket som möjligt när man ändå är på plats.

  • Låter som en nice turnering! =) Men finns det inte tillräckligt med BB-spelare i Sverige för att anordna en turnering på hemmaplan?

  • Nas: Jodå, det brukar finnas turneringar på GothCon och LinCon, men tyvärr brukar det sällan vara fler än 20 spelare på plats. Anledningen till att jag spelade den här turneringen är att jag jobbar nere i Danmark den här veckan, så jag behövde bara åka hit två dar tidigare för att kunna spela turneringen :)

  • Nas, finns det nog.

    Alltså jag fattar inte danska, vi var 15 personer i en dansk affär förra våren o frågade expediten något, men ingen fattade vad han svarade. :)

Sign In or Register to comment.