min första model

edited 25 maj 2009 18:21 in Figurmålning etc

tja nu har jag suttit här ett tag och risat och rosat en hel del figurer som andra har målat och tänkte att det kanske är min tur att visa nåt... jag har börjat måla den första modellen i min nya WoC armé, en jätte.

så då den inte riktigt är klar än skulle jag vilja ha lite kritik innan jag hinner måla för mycket på den.

give me your best shoot!

front

front

tattoo

ass

tack på förhand

//TB

Kommentarer

  • Ser bra ut! Tatueringarna får ett extra +. Gör inga fler tatueringar bara, i nuläget är det alldeles lagom
  • All right! Riktigt snyggt målad. Gillar speciellt ansiktet!
  • Bra jobbat! Jag håller med Barrskog om tatueringarna, riktigt snygga och precis rätt mängd, inga mer. Sen måste jag också klappa dig på ryggen när det gäller Evil Suns-byx-benet, riktigt snyggt!

    Om jag ska komma med en negativ aspekt, så blir det nog huden, för blek för min smak. Men det är nog som sagt kanske mer en smaksak. För när det gäller själva målningen så är huden bra många gånger bättre än vad jag själv kan prestera.

  • tack tack.. Ja, tatueringarna blev ganska bra och jag lovar att inte göra några fler, byxorna kommer att målas med lite mer banner symboler från olika armeér, har bara inte kommit på vilka än, Empire är ett måste men sen då...

    Huden skulle egentligen varit lite ljusare men jag fick inte riktigt till rätt nyans så jag fick måla han i den färgen i stället.

    Funderar även hur mycket lulllull man ska hänga på honom runt bältet och så, vill inte ta bort fokus från byxorna och huvudet som är de som jag tycker är det viktiga.

    Basen är ju ganska tråkig som den är nu men kommer att få lite gräs flock på sig och lite mer terräng som sticker upp och gör den lite mer rolig.

    //TB

  • en liten notis är att tatueringen är baserad på min egen tatuering...

  • Alvbannér (High Elf) tycker jag. Ganska lätt att känna igen för folk och HE och Chaos har ju sin historia.

  • Kan inte se bilderna :(
  • just nu har Yahoo en uppdatering av sin server så det kan vara därför du inte kan se bilderna...

    ja high elves är nog nästa som skall dit... förmodligen på vänster ben, ska måla om det gröna till blå och försöka få dit en phoenix eller nåt.

  • Hur går det med bilderna? Är fortfarande väldigt nyfiken
  • ja du... har lagt det lite på is då jag måste måla färdigt en demonarmé till Akerman, har inte så mycket kvar nu... men jag lovar att så fort jag målat mer på jätten så kommer det bilder
Sign In or Register to comment.