Magiker i turnering

edited 19 maj 2009 18:45 in Warhammer fantasy
tjena jag är en dark elf spelare som funderar på att ställa upp nästa år men då undrar jag om det är klokt med en eller två magiker??
funderar på att ta två lvl som har:
en har tome of furion (som ger + en magi) och seal of ground (+en dispel dice)
och andra har sacrificial dagger och en dispel scroll.
är det smart eller ska jag sattsa på två dispel scrolls eller nått annat ge gärna tipps på hur man bra skyddar sig mot magi men endå kan spöa motståndaren.

Kommentarer

  • I en turnering behöver du magi-försvar för att komma långt . Det är bättre i regel bättre att ha lite för mycket än lite för lite, då man i vissa matcher är helt beroende av att stoppa viktiga spells.

    Det är oftast bra att antingen själv spela med mycket magi eller med lite magi. Siktar man mitt emellan tenderar motståndaren magiförsvar negligera mycket, så ifall du vill spela med mycket magi själv så skulle jag säga att den setup du skrev är rätt bra. Jag skulle nog byta ut seal of ghrond mot en till dispell scroll, endast en scroll är i det minsta laget.
  • Jo, det är tyvärr en sanning att medelvägen oftare inte är värd i WHFB. Det du får kommer inte att göra nog mycket men ändå äta ganska många poäng. Det gäller extra mycket för magi.
  • men jag hade inte tänkt sattsa på magi eftersom min arme har andra planer men vad tror ni då ska jag byt ut mina två magiker mot en som har 2 dispell scrolls??
  • Seal of ghrond+ringen+scrollcaddie = 4 dispel dice, hotek och dubbla scrolls. Då har du ett bra magiförsvar.

  • fick en impuls idag om att ta med 3st magiker:P vet att jag har funderat på bara en men vore skoj med 3 tror ni det skulle vara värt att ha 3 magiker om dom har
    första dispel scroll och tome of furion
    andra sacrificial dagger
    tredje dispel scroll
    och alla är lvl 2 får då 8 power dice+ för dom jag offrar då me sacrificial dagger men då är det ingen mening med power of darkness
    så är det värt att ha 3 st???
  • I så fall är det värdare att ha en lvl 4 med focus och en lvl 2 med dolken. Om det inte finns något power dice cap kan du slänga in en till lvl 2 om du vill ha en riktigt stark magifas.

Sign In or Register to comment.