SydCon 2009, 1-2 aug i Lund

edited 15 maj 2009 23:57 in Turneringar / konvent

Warhammer 40,000 på SydCon 2009

Var: SydCon, Humanus Gymnasium i Lund www.sydcon.se

När: 1 - 2 augusti

Vad: 1500 poäng kompad 40k-turnering

Vem: Arrangör Jocke Rapp

Regelverket som gäller är Warhammer 40,000 i 5th edition. Senaste utgåvan av varje codex gäller, samt Sverige FAQen http://www.svenska40k.se/sfaq/sfaq.pdf. Arméerna ska vara på max 1500 poäng.

Avgiften för turneringen är 50 kr per spelare, vilket betalas i samband med att man betalar för konventet. Det finns plats för minst 50 spelare i turneringen.

Turneringen kommer att bestå av 5 matcher, 3 på lördagen och 2 på söndagen. Efter varje match får varje spelare en turneringspoäng mellan 0-20. Dessutom sätts en målningspoäng på upp till 20 poäng, där en armé i tabletop-standard får minst 16 poäng. Den med flest sammanlagda turneringspoäng koras till vinnare.

Varje spelare kommer att även att ha en komp mellan 0-20. Kompen bestäms med hjälp av en kompmall, vilken kommer att publiceras inom kort. I varje match kommer kompen att ge direkt utslag i form av extra turneringspoäng. Den av spelarna med högst komp får 10 + [halva kompdifferensen mellan spelarna] i extra turneringspoäng och den med lägre komp får 10 - [halva kompdifferensen mellan spelarna] i extra turneringspoäng.

Varje match kommer att ha ett förutbestämt mission, vilka kommer att presenteras senare. Dessa kommer att ha drag som liknar de i regelboken, men inte vara helt lika.

För frågor hänvisas till forumet på: http://www.svenska40k.se/forum/viewforum.php?f=49

Kommentarer

  • Är det någon fler än jag som ska fara på detta?? Jag kommer sträck köra ner en bil på torsdag.
  • Hmm, jag blev allt lite sugen på att lufta mina gamla Saim-hann igen. Om jag lyckas få till en snitsig lista med de figurer jag har så kan det hända att jag åker med.

  • Äschdå. Sista anmälningsdag var visst igår. Nåja. Det var svårt att få ihop en vettig lista ändå. Det som var 1750p i 3rd blir bara kring 1200 i 5th (och då jobbar jag ändå hårt med att uppgradera alla modeller).

  • hehe okej, synd det.
  • Man kan fortfarande anmäla sig, vi har ett gäng platser som blivit lediga pga avhopp! Skicka bara ett mail och en armélista så fixar vi det!

  • edited 14 februari 2010 23:36
    j
Sign In or Register to comment.