FOW demo

edited 6 maj 2009 23:31 in Figurspel

Jag pratade lite med Dea om det här med att köra ett FoW demo under Fanatic. Ingen av oss trodde vi skulle hinna sätta ihop ett bord till vårens Fanatic, men Dea föreslog att man skulle kunna ha ett demobord uppe under Nolia.

Jag är rent allmänt för att FoW skall demas så mycket som möjligt, och föreslår att vi börjar snacka ihop oss om hur man kan lägga uppe ett sådant demo tämligen omgående. Jag avser att finnas på FUSK alla vardagskvällar nästa vecka (V.20), så om vi skall snacka ihop oss så kan vi ju börja snarast.

Jag kommer vara i kronans tjänst till och med söndag eftermiddag denna vecka (V.19), så vänta inga kommentarer från mig här i tråden under helgen.

Kommentarer

  • Håller med aom att vi borde kunna få till något till nolia jag kan ställe upp att dema om det fattas folk till det men som några vet så har jag en tendens att vinna demo matcher tråkigt nog
  • Ta inte med en KV-1 Per, så kan du nog förlora.

    Ett snyggt demobord med passande (och balanserade) arméer skulle nog funka bra. Vi kanske skulle spåna lite på vilka arméer och vilket tema på bordet vi ska ha. Ett par förslag.

    1) Tyska Gep. Panzer-Gren. vs US/UK inf, Normandie/ norra Frankrike

    2) Britter vs Tyskar/Italienare, Nordafrika
  • Ta normandie, det är fler personer som känner igen det.

    Och ta dom heroiska amerikanerna, då kan demospelarna "återspela" de filmer dom sett om ämnet, typ.

    Mitt förslag om det är dom alternativen.
  • edited 8 maj 2009 19:59

    Spelar inte själv FoW, men är ju klart sugen (om bara ekonomin vill det). Däremot är jag intresserad av att testa, samt har ett gediget militärhistoriskt intresse. Ska ju speltesta på Nolia.

    Mina förslag är:

    • Operation Citadel - för vem gillar inte tanks? =) Lätt terräng att handskas med.

    • Stalingrad. Kan dock tänka mig bekymmer med terräng.

    • Market Garden. Br. Para vs Waffen SS . Även här kan jag se viss terrängproblematik.

    • El Alamein/Tobruk. Om inte annat är spelbordet enkelt att göra och det är ganska känt. Rommel och Montgomery är ju två av krigets kändaste namn.

  • Jag tror nog att det kan vara en god tanke att utgå från de grejjor man får med i 'Open Fire' boxen. Ett snyggt spelbord är också ett måste.

  • Idag på föreningen så kastade jag fram tanken att använda det gamla LotR bordet som står uppställt mote en vägg i spelsalen som utgångspunkt för själva bordet.

  • Det var smart det borde fungera riktigt bra eftersom att man då får höjdskillnader och att det bordet ser riktigt bra ut, det förslagetr anser jag är ett som vi borde undersöka om det går att göra misstänker nämligen att Dea kan ha något emot att vi börjar karva upp hans fina bord som han kanske bara förvarar på föreningen
  • Jag och peter har spelat ett parti på det bordet och det funkade helt ok
  • allt jag vet är att jag är rååtaggad att lära mig flames

  • Jag har pratat med dea i dag och jag kommer att fixa ett demo spel på söndag i FOW på fanatic. jag kommer att ta med min terräng samt mina ryssar och tyskar så folk får prova ett lite slag på ca 1000 poäng per sida på söndag... :)
Sign In or Register to comment.