Hur många rankade block?

edited 3 maj 2009 01:49 in Warhammer fantasy

Tja jag undrar hur många 20+ block en armé utan shooting behöver?

För att inte behöva få all sin combat resolution på andra sätt..

Kommentarer

  • Det är rätt många faktorer som spelar in. Vilken armé hade du i åtanke?

  • Warriors of Chaos, alltså det känns som om Warriors & Chosen är för dyra i poäng.

    Då återstår Marauders till fots.. Men för tillfället har jag svårt att avgöra hur många units som skulle vara bra.

    20 st ger ju max rankbonus (3), men ofta tycker jag att 25 blir bättre för att det är mer på den säkra sidan, troligast förlorar man killar innan combat mot majoriteten av motståndare.. Dock kanske det är mer värt att ha rätt så många block som är 20st eftersom det ökar chansen för uniten att vara orörd.

  • Just chaos klarar sig nog bra utan varken Marauders eller Warriors...

  • Håller med Setomidor, chaos behöver dessutom inga ranker för att klara combat (2A st4 som sämst)

  • men rankade marauders är både coola o roligt att spela med. 80p för 20st är insane
  • mycket kött för pengarna :)

  • DooMarn; ja men då kommer de nakna ut på spelbordet... kommer inte att åstadkomma så värst mycket =)

    Men visst, de har blivit bra mycket bättre nu, 25 Marauders of Slaanesh, light armour, shield, fc för 180 poäng är mycket bra. MEN - lägg på 20 poäng och du får fem chaos knights...

  • Well 100p för 20st med light armour & shields är bättre.

    I min lista ivarjefall, full command för rabatterade (20) poäng är också bra.

    Funderar även på att spela 10 manna enheter med Great Weapons för att det är coolt..

Sign In or Register to comment.