Warhammer förvaring

edited 1 maj 2009 15:02 in Figurspel
Hej allihopa jag har spelat figurspel ett tag nu och platerna för modellerna börjar sina. Får plats med typ ett battalion/Battleforce till innan alla hyllor är fulla. Någon som har tips på hur man förvarar sina warhammer på bästa sätt för att undvika damm och skador?

Tacksam för svar!

Kommentarer

  • Systembolags kasse. Mina necron har det fint i den. Dom ligger så tätt att det finns inget utrymme för dom att skava på varandra.
  • ok, då blir det nog att inhandla en army transport. :)
  • apropå förvaring, min tyranid armé växer allt mer, men jag känner mig väldigt osäker på om jag ska ha en vanliga GW väska till dom, för dom spretar så FÖRBANNAT, så ni tyranid spelare där ute, hur transporterar ni era arméer?

  • @ Sajon:
    Army transport(s)
    Minimalt spret när modellerna monteras is the key ;-) men det kanske är försent? ;-P
  • Tillverka egna transportlådor är ett annat alternativ. Har en tomkartong som varit till ett tangentbord som fått limmat en massa skumgummi från blistrar på insidan. Fungerar bra som figurförvaring. Fordon har jag hittat alternativa förvaringsutrymmen till i form av verktygsboxar med skumgummifordring.

    Egentligen inte svårare än att välja en låda/box/kartong som du tycker passar i storlek till det som ska förvaras/transporteras och sen införskaffa skumgummi för att vadera. En armytransport, fullt anpassad för eget ändamål, till betydligt lägre pris än GWs helt enkelt.

  • edited 2 maj 2009 01:03

    Vill man komma undan billigare än med army transport finns förvaringsväskor i metall att köpa tillsammans med äggkartong-liknande skumplast på Clas Ohlson. Inte lika mycket plats som i en army transport, men väldigt mycket billigare skuminlägg.

  • edited 3 maj 2009 18:57

    Du kan köpa billigare papplådor med skumbrickor (typ gw's) från KaiserRushforth. Rörig hemsida; bläddra nedåt för bilder.

  • Tror du tänker på deras kameraväskor NilssonHarHund, och den är faktiskt liiite större än en av GWs arméväskor och ca 50kr billigare sist jag kollade. Väldigt bra att ha till fordon, har en sån till min tau armé.

Sign In or Register to comment.