Hur gör man tracks/larvfötter?

edited 30 april 2009 17:49 in Figurmålning etc
Jag skulle vilja modellera tracks på några (6) modeller men är lite osäer på hur jag ska gå tillväga, har inte riktigt ekonomin till att köpa 3-4 rhinos och ta tracks från dem. Dessutom skulle de bli lite tjocka(mina modeller är stora som en necron destroyer eller attackbike ungefär). Tracks från t.ex. flames of war modeller är aldeles för små.

Just nu är jag inne på att man kanske kan använda kedja av typen "tillplattat" som man drar runt några avklippta plaströr och sen sätta plasticard på utsidan.

Är det någon som har en bra idé på hur man kan göra?

Kommentarer

  • Tyvärr tror jag det är ganska svårt att bygga dem från scratch, kanske man kan komma över Orc Traks billigt och använda sånna?

  • edited 30 april 2009 21:14

    Alternativt letar du redan på någon riktig "Tread-Head" (Gardes-spelare med miljarder tanks).....De har garanterat drivor och åter drivor med bärhjul och bandlänkar till övers (jag har 6 tanks och garanterat band nog över att bygga 2 tanks till bara av det).

    Då kan du få det att se ut ungefär så här

  • En lång rad utav rektanglar som man länkar ihop med mindre rektanglar är väldigt lätt att göra och ser helt okej ut.

    Scratchad Russ

Sign In or Register to comment.