Ork Warboss (på bike)

edited 29 april 2009 00:05 in Figurmålning etc

Hej alla glada!

Sitter och sliter i figurstugan under nattens mörka timmar, tänkte bygga en Warboss som ska leda mina tappra Nob Bikers i strid och efter att ha knåpat ihop en schysst liten Trike åt chefen att sitta på har nog alla ångor från spray och lim har gjort mig alldeles förvirrad.

Helt plötsligt rotar jag runt i min bit box eftersom jag kommer på att jag har den här liggandes och skräpar och alla minns väl de klassiska illustrationerna av Orks med bland annat Tracks och Hover Units istället för ben i ´Ere We Go (sida 15).

Att smälla ihop ovanstående bit med en Black Reach Warboss skulle inte vara alltför avancerat men den stora frågan jag ställer mig är hur han kommer att se ut tillsamamns med ett gäng bikers? Han kommer att bli lite kortare än en bike men betydligt högre och bulkigare.

Vad tror ni? 'Ere We go or No Go?

Kommentarer

  • Jag har inte sett dina tankebilder, eller ungefär kommit fram till hur det skulle se ut.. Är kanske tråkig, men:

    'Ere We Go, on a bike

    istället för tracks som underkropp...

    Eller ja kanske, det kan bli coolt.. Det beror på resultatet tycker jag...

  • Min favorit på den tanken är WAAAGH-E .

    Annars kan du kanske fundera på en centaurliknande konversion, med bike istället för häst...? Kan ju ha en bike med tracks baktill.

Sign In or Register to comment.