Lite airsoft frågor, funderar på en bössa.

edited 28 april 2009 01:42 in Off topic
God dag, Irontoe skickade en länk på sidan WGC shop där dom sålde många airsoft vapen.

Så jag hittade en bössa för 112$ (Rea) Så irontoe sa att den borde vara ca lika bra som hans bössa och i en review på youtube verkade den ganska bra. (Pricksäker verkade den va)

Bössan är en Kart M14 EBR short version, och är i största delen metall (tydligen var bara grips och interna saker i plast, den har metal gear box,detta går nog fixa bättre om jag börjar spela mycket)

Så frågorna är.
Är detta ett bra vapen?
Ska nån annan beställa från WGC shop.com? Är dom billigast? (Såg samma vapen på ett annat ställe för nästan dubbelt så mycket, dock inte på rea)
Finns det möjlighet att testa airsoft nån gång, för att se om det är kul övertaget?

Kommentarer

  • Jag har personligen ingen erfarenhet av KART, men i airsoft finns det 3 "typer" av bössor:
    (Och ja, Skägg, jag vet att alla bössor inte kan delas i i de här 3 men de var de grova drag som stämmer;) )

    PTW=Extremt bra grejer, 15000kr klassen

    Vanliga "orginalbössor"(t.ex. Mauri, ICS, CA)= Ligger runt 2000kr +, är pålitliga och välbyggda

    "KinaKloner"= Billigare vapen, ofta väldigt bra men att köpa en kinaklon är som att spela på lotto med bra ods: Chansen att du får en bra bössa är stor, men får du ett måndagsex så kommer den inte att funka alls.

    Den bössa som du beskriver är en kinaklon. Jag spelar själv med en JingGong, en kinaklon, som funkar hur bra som helst. Som nybörjare så ska du verkligen titta på de billigare bössorna.

    Sen så stämmer inte riktigt priserna som står på WGCshop.com
    Det tillkommer frakt, moms samt tullavgift. Har du TUR(en på 10 kanske?) så tar inte tullen bössan så slipper du allt sånt, men chansen är stor att de gör det. Räkna med 100USD till. Min åsikt är att du bör beställa från en svensk sida/återförsäljare, då du har garanti, konumentvillkor osvosv. Den bössan du vill ha kommer hur du än gör kosta runt 2000kr. Sen om en bössa inte finns inne hos en svensk återförsäljare så kan man ringa och be dom beställa hem. WGC är bra om man ska beställa utrustning, pistoler och sånt, tullen bryr sig sällan om "små" paket.

    Airsoftsverige.com är ett bra forum(dock ligger det nere just nu, fixas väl idag). Regga dig där och skaffa sen medlemskap i "AIrsoft Norrland" delen av forumet(Det finns guider på forumet som visar hur). Där annonseras de flesta spel i Umeåområdet samt att du lätt kan göra en förfrågan om att låna en bössa och prova på.

    "Ett bra vapen" är en ganska luddig fråga inom AS. Är tillverkaren bra så är oftast största delen av deras vapen "bra vapen". Eftersom i AS finns det inte så stor skillnad i kaliber, eldhastighet osvosv, sen kan du trimma vilket annat vapen som helst så den går lika hårt som en Barett .50 cal(AS) och lika fort som en p90. Det man kan säga är: Lång pipa=lite bättre precision på lite länge avstånd, Bra Motor/internals=Håller bättre, bättre eldhastighet, samt metallkropp=Håller bättre.

    Mitt tips: Kolla ASS - Norrland, provspela, köp bössan hos svensk återförsäljare
  • Ok, tack för tipsen, ska kolla lite mer på svenska sidor.
  • www.frysen.nu
    www.airsoftbutiken.nu
    www.roligt.nu

    Är några alternativ.
  • www.fakewar.se

    Har billigare priser på många saker.

  • Don, det var airsoftbutiken.se , slight typo.
Sign In or Register to comment.