Repstegar

edited 27 april 2009 20:45 in Figurmålning etc
Det är ingen som vet några snygga repstegar att få tag på eller liknande? Jag skulle behövt några till mitt hemmagjorda engine of the gods.

Tanken är att det ska föreställa att dessa ska vara skinkornas sätt att ta sig upp på själva maskineriet (de orkar inte klättra) så att de ska helst inte vara allt för små.

Alternativt, skulle det svårt att göra egna repstegar av green stuff eller liknande, enligt min synvinkel skulle dessa bara mest se ut som långa lädersnören och inte riktiga rep? Vad tror ni?

Kommentarer

  • Du kanske kan hitta en syaffär & köpa tvinnade trådar till någon dekor/gardinform. Resten är bara klippa & limma.

    Peta in en tunn ståltråd &/eller soaka dem i varnish så behåller de förhoppningsvis repstrukturen, samtidigt som de blir hårda.

  • Ahh tackför tipset :D
  • Enklare än så är kanske att ta helt vanligt tunnt snöre från ICA (inte plast) & klippa till stegen av det.

  • Ett annat förslag är att du använder piprensare. Dessa går att köpa i vanliga matvaruaffärer. Du bränner dem och får då kvar metalstumpar som kan användas antingen som rep eller tunna metalkedjor. De är praktiskt böjbara och billiga.
  • Piprensare lät som en grym idé! Både tvinnade metalltrådar & rigiditet, allt i ett!

Sign In or Register to comment.