Regelfråga kring flamer template och egna trupper

edited 24 april 2009 10:51 in Warhammer 40k

Haj haj igen

Har en demon arme. droppar ner säg 4 flamers som då regelenligt ställer ihop sig i en fin klump. Sen när jag skjuter på en närliggande enhet med min flamer template så.. ja. kort och gott. Kan jag lägga den över mina egna trupper? Ja enligt mig då man med skjutvapen inte kan skjuta/bli hindrad av sina egna modeller i samma enhet. Kort och gott. Vad gäller? Kan ex flamers skjuta ihjäl sig själva, kan de som måste lägga templaten över sina egna (i samma enhet) inte skjuta? whats the deal folks.

peace out

Kommentarer

  • Kan det stå i regelboken under 'Template Weapons' kanske? SBB, sid 29, Template, andra stycket.

  • Tack för det lagomt syrliga svaret. Ska läsa boken då jag kommer hem och kan bläddra i boken till sidan 29 template vapen andra stycket. tack

  • Regelboken säger place the template touching as many models in the target unit without touching any friendly models.

    Man kan vara vänlig och svara istället för att vara dryg och oduglig om man man ändå slår upp det

  • exakt Orith.. har regelboken hemma som sagt men det är där det ha ha :p

    vilket som .. tackar tackar för hjälpen Orith

  • Säg i så fall att man inte har tillgång till regelboken, nu läste jag detta bara som "Jag har läst vissa utav reglerna och kan vränga till mig detta svar som är fördelaktigt för mig". Var bara lite trött på alla som inte kan/orkar läsa i regelboken; 9 utav 10 regelfrågor har ganska tydliga svar i reglerna.

  • Frågan är besvarad. Move along.

    Lars, moderator

Denna tråd är stängd.