Ååh, the horror, the horror...

edited 18 april 2009 00:41 in Figurmålning etc
Ikväll hände det mig, det man aldrig tror ska kunna hända en själv; när jag Purity Seal'ade mina Tyranid Warriors fick de en grå/vitspräcklig ton från sprayen...the horror, the horror...

Hur som haver; varför händer det? Någon som vet? Sprayen var bara inköpt för en vecka sedan, hade funkat fint till 20 hormagaunts bara några dagar innan...Why God why?!

Lyckades rädda dem något genom att använda en annan Purity Seal direkt efter, en helt ny, men de fick då istället ett, klart märkbart, spraylager, som delvis täckte/fyllde igen djupare delar av figurerna, men men...Ååh the PAIN!

Kommentarer

  • edited 18 april 2009 00:50

    AJJ! jag känner med dig.

    hur länge väntade du med spreja? Jag har hört att det kan handla om fukt, antingen luftfuktighet eller att färgen inte torkat rakt igenom (t.ex. de nya washerna som är rätt slöa på torka). jag spraylackar aldrig mina utställningsfigurer av bl.a. den här anledningen (förutom att jag vill ha dom ubermatta) :o

  • edited 18 april 2009 00:56
    Färgen hade torkat sedan några timmar tillbaka, och det var ändå bara baserna jag gjorde idag, och de doldes under snöflock så det var inte fukten från figurerna. Jag sprayade dem i trapphuse...jag menar på min inglasade veranda i Provance...eherm...så det borde inte vara luftfuktigheten heller.

    Surt är det likafullt...aja que sera, sera...
  • Tips är att skaka skaka skaka, sen provspraya först på nånting annat än figuren och sedan spraya figuren. Detta funkar bra för mig. Repetera för varje figur.

Sign In or Register to comment.