Painting Night of Doom eller...?

edited 5 april 2009 20:16 in Figurmålning etc
Tänkte att det kunde vara roligt att höra hur mycket folk har kvar att måla till fanatic. Hinner ni klart till turneringen eller blir det att sitta natten innan? :p

Själv har jag kvar:

20 Dwarfs
20 Paymaster's Bodyguard
10 Halflings
5 Light Cavalry
ombasning av större delen av armén
+ eventuellt 8 duellister (om jag vill använda några andra modeller)

Bör hinna klart, beror mest på hur mycket tid jag lägger ner på onödigt dataspelande :p
«13

Kommentarer

  • 1 demon prince, kanske någon musiker till min kaosarme

    5 wraiths, 10 black knights ev några bats till en VC lista som jag ännu inte vet om någon ska spela..

    Borde klara det, men tiden går fort..
  • Tycker det är lite tidigt att börja planera sin armé redan nu... ;)

  • Jag ska måla 5 baser... :)
  • Hur ska du hinna klart Falle. Hela 5 baser att måla ;)

    Jag sitter på 18 Sea Guard, 16 Phoenix guard, 5 dragon princes, 2 magiker, 5 silver helms och 1 bolt thrower som är omålade samt 11 swordmasters som är halvklara.

    Hoppas att jag hinner klart.
  • har målat 11 modeller av min 2000p armé =)

  • Kort sammanfattning: alldeles för mycket.

    Jag ska byta färgschema på en hel armé, men med tanke på att det nya målas sjukt fort med spray gun ska det inte vara några problem att hinna. Egentligen. Några enstaka figurer av ungefär 65 är helt klara.

  • 2 beastmasters och 20 Black guards. Borde inte vara några problem.

  • Inget men är sugen på att ändrra listan och då blir det 50 Nightgobbos och 5 Wolfriders

  • Efter Fancy blev jag faktiskt sugen på att göra lite tillägg till mina IW, men jag tror att jag är för fattig för det. Fan. Såatteh... jag antar att jag har väldigt lite kvar då. ;P

  • Har 1 Soulgrinder, 1 demonprins, 5 pink horrors, 3 flamers (konverteras av 3 demonetter) och så fixa slutgiltiga på huden på ca 20 demonetter. Borde man nog hinna tycker jag :p

    grymme taggad by the way. blir förhoppningsvis inget sista-sekunds-målande för min del men känner jag migsjälv rätt så dör målarlusten ut nu och man får måla till sent på morgonen innan som vanligt :p

  • Antingen:
    1. Basa om ett gäng demoner och reparera lite färgskav...

    eller...

    2. 135 clanrats, 4 jezzails, 4 poisoned wind globadiers, 3 weapon teams, 1 warlord, 1 chieftain bsb, 20 stormvermin, 10-15 night runnners, 3 giant rat packs, 1 warp lightning cannon, 20 plaguemonks...

    I-landsproblem, men ändå!
  • I princip allt. Och jag började måla under julen...

    Dock har jag bara 45 modeller, Hero hammer FTW!
  • 10 slugga boyz 4 nobz och bygga och måla min deff dread.

  • totalt 65 modeller kvar att måla, varav hälften inte ens är hopbyggda än.......
  • Har 12 sluggaboyz 20 Shootaboys 7 bikes och 3 dethkoptas kvar

    och före jag skrev det där så hade jag ingen ångest men där kom den som ett brev på posten

  • Två fexar, men det borde gå an utan större bekymmer.

  • Highlighta 7 demonetter 1 Soulgrinder

    Från scratch en demonprins.

    Borde hinnas med det där på 1 månad och lite till tycker man hehe ;)

  • Målartakten har gått ner krafigt för mig på senaste tiden pga nyinförskaffade spel. Så jag ligger fortfarande ca 30-35 infanterister och ett fordon bort. Borde inte vara några större problem att hinna, men som folk vet är det svårt att slita sig från nya spel ^^
  • mhmh
    edited 11 april 2009 21:37
    Jag har inte bestämt vad jag ska köra. IG (9 valkyrior), Tau, SM eller Necron. Är rätt sugen på Tau dock och då kan jag använda cashen som valkyriorna skulle kosta och köpa en Manta. Eller kanske en ny Chaos arme. Eller varför inte en Demon arme.. hum.. suck...
  • Har ca 12 Fire Warriors, någon Pathfinder, basning på ca 20 modeller samt detaljmålning kvar. borde hinna före "dagen före"
  • 5 pink horrors och 3 flamers kvar :D

  • 48 statetroops, 24 great sword och 4 karaktärer

  • Nu har jag 10 black guards kvar.

  • Har 2 fordon och ca 25 infanterister kvar i dagsläget som minst, men mer beroende på om jag hinner.

  • sitter på 18 statetroops och 24 greatsword samt 3,5 karaktärer

  • Ungefär 20 Marines, 5 Terminators och 5 Tanks av olika slag.

  • Nuvarande: 1 weaponplatform, 1 wraithlord, 2 rangers ½warlock och ½ Dire avenger. Sen baser till dem och lite uppiffning av övriga armén
  • Kvar:

    20 Dwarfs
    20 Paymaster's Bodyguard
    5 Light Cavalry

    I'm so screwed...
  • Målar ni stackare ihop en armé till varje turnering? Verkar mycket softare att plocka fram en gammal goding ur garderoben, än att svänga ihop något nytt.

  • 12 temple guard
    7 skinks
    Engine of the Gods
    Cold one riders
Sign In or Register to comment.