Konverteringstips?

edited 18 mars 2009 12:22 in Figurmålning etc

Tjenare allihop!

Jo, under en tid nu har suttit och funderat på ett kul sidoprojekt att jobba med på sidan av mina Tyranider. Jag har funderat på att försöka konvertera ihop karaktärerna till "Gears of War" i WH40K miljö och storlek, och tänkte kolla om det finns någon som har några tips på vad man ska utgå ifrån, eller om det är skulptering från början till slut som gäller?

Här är några referensbilder

Ni får gärna säga vad ni tycker om idén allmänt, och om ni har några tips på vad man skulle kunna använda dem som, regeltekniskt ;)

Kommentarer

  • Nya catachan HQ:et kan säkert innehålla en del passande bitz till ändamålet men jag kan inte komma på något som har liknande ben.

  • Gears of War! Shitcool idea, spelet äger sönder! :D

    Jag skulle nog fundera på att utgå från Kasrkins, dem har liknande armour. Lite greenstuffing och headswaps borde göra susen!
  • Eller vänta in nya plast-stormtroopers

  • Kommer det såna med nya IG-releasen?
  • skulle nog använda mig av cadians plastmodeller och en hel del greenstuff...
  • Nya Plast-Stormtroopers förväntas komma i "second wave" Imperial Guard. När den kommer är dock extremt vagt, men tidigast efter sommaren och snarare fram emot jul.

  • Space Marine scouts vore nog mitt val att utgå ifrån.

  • du kanske kunde använda dem som veterans till spacemarines?
  • Blanda delar mellan catachans och space marine scouts/cadians som du greestuffar en del. Det är min initiella tanke om hur du kan göra dom modellmässigt, och sedan kan du använda dom som storm troopers (om du ni tänkt spela IG förstås) eller som SM scouts. I sista hand kan du ju köra dom som arbites från inquisitor codexarna.

  • Jag kommer nog köra på Space Marine Scouts i grund, och använda mig av Pig Iron Heads för de karaktärer som har hjälmar. Deras Lancers borde man kunna konvertera ihop med bolters och chainswords, möjligtvis. Men jag kan tänka mig att det blir en del greenstuffande :P

    Jag funderar på om man ska kanske försöka skaffa egna transfers, så man kan göra "Cogs of War"-märket på deras rustningar. Någon som har några tips på hur man gör egna transfers lite enkelt?
  • om "cogs of war" märket är den lilla döskallen med en ring runt så är det nog ganska mycket jobb för en sån liten sak. Är det inte lättare att bara måla dit den.
  • en bra skrivare och transfer-papper?

  • Jag är sämst på att måla yttepyttedetaljer. Är alldeles för darrhänt :P

    Jag tror att jag ska köra dem som en Space Marine Scout-grupp, en formation till Apocalypse-strider. Har massor av roliga idéer som jag ska försöka få ner på papper, men det involverar små roliga regler för varje enskild "huvudkaraktär" i formationen. Apocalypse ftw.
  • Tips mot darrhänthet.. sätt figuren med häftmassa på en tom GW färgburk och stöd händerna mot varandra.

  • brukar jag göra... men jag har gjort det lite mer avancerat, jag har till och med LIMMAT fast en gammal bas på en tom burk, blir väldigt stadigt... det finns ju annars transfers från diverse guards och SM chapters som har dödskallar med ringar runt om du villha färdiga transfers.
Sign In or Register to comment.