Lite frågor om fanatic och annat

edited 14 mars 2009 16:04 in Warhammer fantasy
Hej! Jag har några funderingar. Räknas en gyrocopter som warmachine på fanatic? Får Wood elves sätta ut sin skog som vanligt? I så fall är det endast i dom matcher som man spelar pitched battle eller gäller det för alla eftersom det står deployment enligt pitched battle? Vad har en vanlig warmachine för basstorlek, har aldrig tänkt på det

Kommentarer

  • Trist för dig att aldrig få svar på de här frågorna..

    Jag har faktiskt ingen aning om det där, kan bara gissa och det är lite onödigt.. :P

  • Räknas en gyrocopter som warmachine på fanatic?

    Om den gör det i dvärgboken så räknas den som en warmachine på fanatic också

    Får Wood elves sätta ut sin skog som vanligt? I så fall är det endast i dom matcher som man spelar pitched battle eller gäller det för alla eftersom det står deployment enligt pitched battle?

    Info kommer i uppdateringen av häftet.

    Vad har en vanlig warmachine för basstorlek

    Jag vet inte om warmachines enligt reglerna har specificerade regler för basstorlekar om de ens har baser enligt grundreglerna. Inget undantag från regelboken angående detta gäller dock på FF.

  • Huruvida gyrocoptern räknas som en warmachine eller ej är inte en helt lätt fråga att besvara ens med dvärgboken framför sig. Detta är vad som står där:

    "They are considered to be warmachines only insofar that they are affected by spells or magical effects that specifically effect warmachines. Each gyrocopter deploys as a separate unit and does not have to be deployed with other warmachines. In all other respects it is treated as a flying monster." (Dwarf armybook s. 42)

    Min tolkning är att de inte bör räknas som warmachines i armelistan då de i de allra flesta situationer räknas som "flying monsters". Det vore dock bra om dea eller dante klargör vad som gäller på fanatic.
Sign In or Register to comment.