Godkända modeller/företag på Fanatic?

edited 9 mars 2009 13:01 in Figurspel
Det är väl inget krav att alla figurerna i ens armé ska vara från GW (har ju sett folk som använt gamezone tex.)? Själv kommer jag att använda figurer från både GW, West Wind och Privateer Press under turneringen, men jag vill veta säkert att det är okej. Står ju inget speciellt vilka figurer det ska vara i regelhäftet, bara att det ska vara WYSIWYG.

Kommentarer

  • Så länge basstorleken är korrekt och det framgår vad som är vad så är det ok.

  • Vad är 'korrekt' basstorlek på en Eldar Jetbike anser ni? Funderar på att sätta mina på små flygbaser då sådana följde med de flesta utav dem jag har.

    /Mattias

  • Korrekt basstorlek är en riktigt knepig en. Gamla terminators har små baser, vilket är basen som medföljde modellen och därmed rätt storlek för modellen, medan alla nya har större baser vilka medföljde modellen och är rätt storlek för den modellen. IG heavy weapon teams finns i två varianter: Två individuella små baser och en stor bas (där man ska föreställa sig en liten under vardera modell då det kommer till blasts i de nuvarande reglerna).

    Sunt förnuft räcker riktigt långt medger jag, men några mindre och snabba svar kanske är på plats iaf?

    (Har själv aldrig haft några riktiga problem med det här själv dock)

  • Definierar inte regelboken "korrekt bas" som originalbas eller större? Det ger iaf utrymme för att sätta sitt HQ på en lite mer intressant bas än standrard & ändå bli accepterad.

  • Det var 4th som det gällde. Nu är det orginalbas eller större med motståndarens tillåtelse. Så med dom orden kan man ha olika stora baser på sina terminators tekniskt sett, även om det skulle se väldigt fult ut (om man blandar gamla och nya modeller).

Sign In or Register to comment.