Skavenpelt banner, multi frenzy

edited 7 mars 2009 21:13 in Warhammer fantasy

Simpel fråga, kan en skink bsb med skavenpelt flaggan resa runt och ge frenzy till flera skink enheter enheter?

Känns inte så användbart men bra att veta...

Kommentarer

  • Har inte Lizardmen boken framför mig, men det känns som att när Skink BsB´n sticker för att frenza nästa enhet, så tappar den första frenzy.

    Kanske står nått specielt under bannerets regler, men så skulle jag spela det.

  • Alltså det står ju "The unit is frenzied until it loses combat" men jag skulle nog tolka det som "The unit the character is with..." fast det är ju min tolkning. Det står lite oklart men ovanstående svar lät vettigt.

  • edited 7 mars 2009 23:40

    Det står att uniten har frenzy tills de förlorar en combat. Det kan ju vara som ni säger, vilket jag också tror förövrigt. Det kan även vara så att man kan sprida sin frenzy, har dock inte hittat något att fastslå det hela med.

  • kan det inte var med som det skrev i dark elves FAQ angående witchbrew " the hag and its unit cannot be outnumered, etc" och dom svara att den funkar bara om den som bär den är DEPLOYAD i enheten. är den depoloyad sj får den ingen effekt. Jag tror att det är så en funkar. för att den skulle springa och ge till alla skulle bara va insane. Jag tror alltså att den bara funkar om den r deployad i samma enhet, och enhten har kvar kvar frenzyn, med lr utan karaktär i.
Sign In or Register to comment.